Tylko 25 proc. ankietowanych przez Gemius i e-Commerce Polska przyznało, że programy lojalnościowe wpływają na ich decyzje o zrobieniu ponownych zakupów w tym samym sklepie. 1/3 badanych pozostaje na nie „odporna”.
— Polscy klienci są nastawieni na cenę i konkretne, mierzalne, materialne korzyści — potwierdza prof. Grzegorz Mazurek, kierownik studiów podyplomowych z marketingu internetowego warszawskiej Akademii Leona Koźmińskiego.
Stałe promocje i wyprzedaże kuszą natomiast aż 71 proc. ankietowanych. Ich uwagę przykuwająrównież preferencyjne oferty, jak niższa cena przy zakupie kilku sztuk towaru czy „kup dwa produkty, a trzeci dostaniesz gratis”. Nie najlepiej odbierane są natomiast oferty zasilenia konta po rejestracji czy poleceniu usługi bądź produktów znajomym (docenia je odpowiednio 9 proc. i 6 proc. ankietowanych).
— Z badań wynika, że w zależności od płci, wieku i wykształcenia klienci mają swoje ulubione rodzaje promocji. Np. kobiety, osoby w wieku 20-24 lata oraz konsumenci z wykształceniem wyższym są bardziej podatni na stałe promocje i wyprzedaże, a mężczyźni, respondenci w wieku 25-34 lata oraz osoby z wykształceniem niższym niż średnie na specjalne ceny na zakup zestawu produktów — wymienia Wojciech Żbikowski, ekspert Gemiusa w zakresie handlu elektronicznego.