Mateusz Rybakowski, obecnie prezes i współwłaściciel startupowej spółki Admotion, pierwsze kroki w biznesie postawił po wygranej w konkursie „Pomorski Biznesplan”. Rok później jego konceptem sprzedaży systemów digital signage, umożliwiających emisję treści na zdalnie sterowanych wyświetlaczach elektronicznych, zainteresował się Fundusz Kapitałowy Agencji Rozwoju Pomorza.
![PLAN W REALIZACJI: Mateusz Rybakowski, współwłaściciel spółki Admotion, biznes rozwinął z pomocą Funduszu Kapitałowego Agencji Rozwoju Pomorza. Dziś ma na koncie kilka ciekawych projektów i wciąż szuka nowych zastosowań dla swoich systemów digital signage.
[FOT. ARC] PLAN W REALIZACJI: Mateusz Rybakowski, współwłaściciel spółki Admotion, biznes rozwinął z pomocą Funduszu Kapitałowego Agencji Rozwoju Pomorza. Dziś ma na koncie kilka ciekawych projektów i wciąż szuka nowych zastosowań dla swoich systemów digital signage.
[FOT. ARC]](http://images.pb.pl/filtered/2c195843-d0c5-4ced-8005-5328f1433a4c/c1e8f713-d543-542e-ae59-2a9e7e6bac67_w_830.jpg)
Firma w ramach działania 3.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, wspierającego powstawanie innowacyjnych przedsiębiorstw, otrzymała zastrzyk gotówki (700 tys. zł w zamian za 49 proc. udziałów) i wsparcie merytoryczne. Teraz, po blisko trzech latach od startu, może już pochwalić się kilkoma konkretnymi wdrożeniami.
Obraz dla podróżujących
Admotion wywalczył m.in. zlecenie instalacji ekranów LCD w Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) w Trójmieście i stworzył System Informacji Metropolitalnej (SIM). Obejmuje on pięć kolejek poruszających się na trasie między Tczewem a Słupskiem.
— SIM jest narzędziem z jednej strony informacyjnym, z drugiej reklamowym. Pozwala na tworzenie pozytywnych relacji z pasażerami i podniesienie standardów komunikacyjnych — zaznacza Mateusz Rybakowski.
W skład całego systemu wchodzi około dwudziestu zdalnie zarządzanych ekranów o przekątnej 24 cali. Wyświetlane są na nich newsy, materiały edukacyjne i ciekawostki. Jeden spot — jak wyliczają przedstawiciele Admotion — jest przez pasażerów oglądany średnio trzy razy w ciągu podróży.
Na meczu i u lekarza
Firma ma na koncie również projekt telewizji stadionowej na PGE Arena Gdańsk. Zamontowano tam ponad 200 ekranów. ArenaTV jest głównie nośnikiem treści komercyjnych.
— Wykorzystanie technologii digital signage w przestrzeni stadionowej pozwala na dostosowanie przekazów do właściwej strefy, jedne materiały mogą być emitowane w strefie VIP czy sektorach biznesowych, inne w pozostałych sekcjach. Skupiamy wokół siebie domy mediowe oraz brokerów zainteresowanych kampaniami digital OOH — wyjaśnia Mateusz Rybakowski.
Admotion administruje także treści w kolejnym kanale — HealthTV, obecnie dostępnym w placówkach medycznych Euromedic, Scanmed, Swissmed i CenterMed. Kontent medialny dostarcza wydawnictwo Polskapresse. W ramówce są treści partnerów, lifestylowe i bloki komercyjne.
— Zaletą systemu jako przekaźnika reklamowego jest długi czas kontaktu pacjenta z nośnikiem. Pętla emisyjna jest dostępna w poczekalni, przy recepcji, przy wejściu — mówi Mateusz Rybakowski. Firma rozmawia obecnie z kolejną siecią medyczną, szczegółów jeszcze nie podaje.
W kierunku HoReCa
Współwłaściciel Admotion ujawnia natomiast, że firma przystąpiła niedawno do realizacji kolejnego pomysłu — dostosowania systemu do potrzeb hoteli. Klientem jest sieć Dobry Hotel, obecnie posiadająca siedem punktów w kraju. Projekt jest na bardzo wczesnym etapie, trwa audyt założeń, precyzowany jest charakter treści itp. Firma koncentruje się obecnie na pozyskiwaniu kolejnych klientów i wypracowywaniu satysfakcjonujących wyników finansowych. Bardziej niż na szukaniu kolejnego inwestora.
— Branża, w której działamy, jest bardzo kapitałochłonna, mamy więc szeroko otwarte oczy, ale jest chyba zbyt wcześnie na kolejne wejście kapitałowe. Choć oczywiście przydatne byłoby wsparcie i finansowe, i merytoryczne, zwłaszcza znajomość branży reklamowej, ale też HoReCa lub medycznej — wyjaśnia Mateusz Rybakowski.