Wzrost sprzedaży Nestle nieoczekiwanie przyspieszył. To jeden z najlepszych wyników od lat

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2023-04-25 10:46

Sprzedaż Nestle wzrosła o 9,3 proc. w ujęciu organicznym w pierwszym kwartale, o 2 punkty procentowe szybciej niż szacowali analitycy. To jedna z największych zwyżek sprzedaży Nestle od lat – podaje agencja Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Stefan Wermuth

Wynik ten wskazuje na odporność dużych firm spożywczych i artykułów konsumpcyjnych w obliczu najwyższej od dziesięcioleci inflacji. Konsumenci wydają się akceptować wyższe ceny bez dużych spadków wolumenu.

Pomimo bardzo dobrego ogólnego wyniku, niektóre jednostki wykazały słabość: spadła bowiem sprzedaż w Nespresso oraz w biznesie witamin, suplementów i minerałów. Ograniczenia wydajności dotyczyły również marki wody Perrier. Nestle eliminuje zatem linie produktów o słabych wynikach, aby poprawić rentowność w dłuższej perspektywie.

Ceny produktów wzrosły natomiast o 9,8 proc., nieznacznie spowalniając po osiągnięciu szczytu w czwartym kwartale.

Zdaniem niektórych analityków cel organicznego wzrostu sprzedaży Nestle na poziomie 6-8 proc. zostanie prawdopodobnie osiągnięty poprzez samą politykę cenową w 2023 r.