Działka o powierzchni 53 hektarów (131 akrów) znajduje się w pobliżu fabryki samochodów EV Xiaomi w pekińskiej dzielnicy Yizhuang. Ziemia - którą zakupiła spółka zależna firmy Xiaomi Jingxi Technology - zostanie wykorzystana do “rozwoju wysokiej klasy przemysłu samochodowego i inteligentnych pojazdów zasilanych nową energią”, jak uzasadniono w zgłoszeniu do Miejskiej Komisji Planowania i Zasobów Naturalnych w Pekinie.
Xiaomi zadebiutowało na rynku motoryzacyjnym ze swoim SU7 w marcu. Szef firmy Lei Jun poinformował w lipcu, że do tej pory dostarczono już 30 tys. samochodów elektrycznych i wiele wskazuje na to, że cel sprzedaży na poziomie 10 tys. pojazdów zostanie osiągnięty w listopadzie.
Udane wejście Xiaomi na rynek elektryków kontrastuje ze zmaganiami konkurencji. Pekin wycofał w 2022 r. krajowe dotacje na zakup pojazdów elektrycznych, co spowodowało spowolnienie popytu. W konsekwencji kilku producentów aut EV zbankrutowało lub zawiesiło produkcję, w tym WM Motor Technology i marka premium HiPhi.