Zapisy na 3 mln akcji serii C producenta obuwia Gino Rossi odbędą się 12-14 czerwca. Spółka chce pozyskać z emisji ok. 30 mln zł, podano w opublikowanym we wtorek prospekcie emisyjnym.
Przedział cenowy wyznaczono na 10-13 zł za akcję. Budowę księgi popytu zaplanowano na 6-8 czerwca.
Oferta jest podzielona na dwie transze: transza dla inwestor instytucjonalnych obejmuje 2,2 mln walorów, a transza otwarta – 800 tys. akcji.
Gino Rossi chce przeznaczyć 85% wpływów z emisji na rozwój sieci sprzedaży, a więc otwarcie i wyposażenie nowych salonów. w latach 2006-2008 w Polsce mają powstać co najmniej 24 salony firmowe, a za granicą – głównie w Niemczech – co najmniej 20. Cała sieć sprzedaży marki Gino Rossi liczy teraz 87 salonów. Większość z nich to salony firmowe.
Pozostałe środki pozyskane z rynku zostaną przeznaczone na budowę hali magazynowej i centrum logistycznego (ok. 10% wartości emisji), zakup maszyn obuwniczych (3%) oraz opracowanie i wdrożenie systemu informatycznego wspierającego zarządzanie (2%).
Oferującym akcje Gino Rossi jest Internetowy Dom Maklerski SA.
Podczas wtorkowej konferencji prasowej prezes spółki Maciej Fedorowicz zapowiedział, że w ciągu 2-3 lat rentowność netto GR może sięgnąć 12%.
„Myślę, że sprzedaż w najbliższych 2-3 latach będzie rosnąć co najmniej o 15-20%. Na dzień dzisiejszy sądzę, że przełoży się to na wzrost rentowności netto do 12%”
W 2005 roku rentowność netto spółki wyniosła 2,1%, natomiast według prognozy na 2006 rok ma sięgnąć 5,76%.
Gino Rossi przewiduje osiągnięcie w tym roku 6,47 mln zł zysku netto, 10,89 mln zł zysku operacyjnego przy 112,33 mln zł przychodów.
W ub. roku spółka miała odpowiednio: 1,97 mln zł zysku netto, 6,08 mln zł zysku operacyjnego oraz 94,73 mln zł przychodów. (ISB)
esc/tom