Zarządzanie na ekranie

opublikowano: 23-11-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Przyszłością biurowców są samoobsługowe platformy do spersonalizowanej komunikacji oraz rezerwacji sal konferencyjnych i miejsc parkingowych.

Dobrze zorganizowana praca hybrydowa oznacza wyższą efektywność przy niższych kosztach. Warunkiem sukcesu są jednak technologiczne wdrożenia, wspierające ten model wykonywania obowiązków służbowych. Coraz większą popularnością cieszą się rozwiązania przeznaczone do kompleksowego zarządzania biurem. Należy do nich system Teos firmy Sony — oprogramowanie umożliwiające wyszukiwanie i rezerwowanie sal spotkań z dowolnego miejsca bez podłączania się do sieci. Pozwala ono m.in. na korygowanie terminów, sterowanie sprzętem i informowanie o incydentach. Narzędzie ma charakter modułowy, dzięki czemu łatwo da się dostosować funkcjonalności do specyficznych potrzeb danego przedsiębiorstwa.

— Dla działu informatycznego jest to bezcenne źródło informacji na temat pracy i stanu urządzeń. Ponadto specjalista IT może zdalnie sterować urządzeniami oraz tworzyć scenariusze automatyczne i plany zasilania, np. wyłączanie wszystkich monitorów, projektorów i tabletów z systemu rezerwacji sal w firmie na koniec pracy — mówi Piotr Gajewski, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Sony Europe.

Z duchem czasu:
Z duchem czasu:
Koniec z tablicami korkowymi i papierowymi dokumentami. Nasze rozwiązania przenoszą biurową komunikację w cyfrowy wymiar — mówi Piotr Gajewski z Sony Europe.

Interaktywnie i w kolorze

System służy także do projektowania barwnych, przyciągających wzrok i interaktywnych materiałów digital signage (cyfrowa dystrybucja multimedialnych treści przez centralnie zarządzaną sieć wyświetlaczy). Planowanie, jakie komunikaty mają być odtwarzane na poszczególnych monitorach w określonym czasie, staje się szybsze i prostsze, a spersonalizowany przekaz — mówiąc kolokwialnie — nie trafia do wszystkich i do nikogo, ale do wyselekcjonowanych grup pracowników.

Specjalistą od digital signage dla biur jest także spółka Nanovo, która za cel obrała sobie zastąpienie tablic korkowych i części dokumentów papierowych informacjami prezentowanymi na dużych ekranach. Kryje się za tym moda na paperless, czyli gospodarkę bez papieru, ale przede wszystkim chęć tworzenia przyjaznych miejsc pracy.

— Praca zdalna i obycie z konsumenckim sprzętem mobilnym rozwinęły u pracowników nowe nawyki. Od pandemii wszystkie sprawy biznesowe, zawodowe i urzędowe chcą załatwiać cyfrowo i pracodawcy powinni się do tego dostosować. Również systemy digital signage są odpowiedzią na dzisiejsze preferencje zatrudnionych — twierdzi Dariusz Sobczak, członek zarządu Nanovo.

Jego zdaniem kurczowe trzymanie się analogowych narzędzi hamuje rozwój firm i sprawia, że są gorzej oceniane przez pracowników i kandydatów. Kiedy zaś trwa zacięta walka o talenty, brak inwestycji technologicznych należy postrzegać w kategoriach grzechu zaniechania.

— Komunikacja na digital signage lepiej angażuje uwagę, inspiruje, wpływa na motywację. Zamienia biernego odbiorcę w aktywnego użytkownika, który sam poszukuje ważnych informacji czy rezerwuje pomieszczenia. Najlepsze jest to, że te platformy może obsługiwać właściwie każdy, nawet bez szczególnych kompetencji cyfrowych — podkreśla Dariusz Sobczak.

Dla administratorów budynków

Rzeczywistością staje się więc od dawna wyczekiwana demokratyzacja IT, która polega na tym, że dostęp do zaawansowanych technologii mogą mieć nie tylko firmowi informatycy i kadra zarządzająca, ale wszyscy pracownicy. Jak to wygląda na przykładzie Teos Mobile?

— Każdy zarezerwuje sobie miejsce parkingowe, biurko czy salę konferencyjną. Nie dość tego — będąc już w zarezerwowanym pomieszczeniu, będzie mógł zarządzać i sterować znajdującymi się tam urządzeniami, i to bez tracenia czasu na szukanie pilotów czy paneli sterowania, bo wszystkie potrzebne ustawienia znajdzie w swoim smartfonie — zapewnia Piotr Gajewski.

Zalety rozwiązania powinien docenić także każdy facility manager, czyli opiekun techniczny danego obiektu.

– Nasz system dostarcza informacji, na podstawie których można tworzyć raporty dzienne i tygodniowe. Wiedza na temat wykorzystania biura i jego zasobów ułatwia podejmowanie decyzji służących optymalizowaniu powierzchni oraz szacowaniu zużycia energii przez urządzenia podłączone do systemu – tłumaczy Piotr Gajewski.

Na uwagę zasługuje dostępny w systemie Teos moduł Tenant Management, który pozwala dzielić się powierzchnią między firmami. Dotychczas prawie każda średnia i duża firma miała swoje sale konferencyjne, choćby przez większość czasu stały one puste. Ceny najmu idą w górę, więc tym trudniej zrozumieć to marnotrawstwo. Skutecznym sposobem na jego wyeliminowanie jest współdzielenie pomieszczeń.

— Na podstawie dokonanych i potwierdzonych rezerwacji aplikacja liczy czas wykorzystany przez dane przedsiębiorstwo. Można również określić limit godzinowy dla każdej z firm w cyklu miesięcznym i tworzyć raporty dotyczące wykorzystania współdzielonych zasobów — informuje Piotr Gajewski.

No dobrze, ale jak wdrożyć takie platformy, by pasowały do potrzeb przedsiębiorstwa? Bez obaw. Dostawcy zapewniają nie tylko oprogramowanie, ale też sprzęt, w tym ekrany, szkolenia i pomoc w administrowaniu technologią.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane