PCC to działająca w skali międzynarodowej grupa ponad 90 spółek kierowana z Duisburga w Niemczech, obecna w sektorze chemii, energii i logistyki. W 17 krajach grupa zatrudnia w sumie ok. 6,1 tys. pracowników.
Decyzja KE dotyczy działalności logistycznej firm PCC RAIL SA, PCC Rail Rybnik SA oraz Trawipol Sp. z o.o (PCC Logistics). KE uznała, że nie ma przeszkód dla przejęcie udziałów przez DB, bowiem nie zagraża to konkurencji na wspólnym unijnym rynku ani jego części. KE ma wręcz nadzieję, że transakcja przyczyni się do zwiększennia konkurencji na polskim rynku przewozów kolejowych.
Transakcja dotyczy głównie sektora towarowego transportu kolejowego w Polsce,
Niemczech i pomiędzy tymi krajami. KE uważa, że te rynki, mimo liberalizacji w
UE kolejowych przewozów towarowych, wciąż charakteryzują sie dominacją wielkich
przewoźników państwowych (DB i PKP) i w niewielkim stopniu są otwarte na
konkurencję. DB nie są jeszcze aktywne w Polsce, pomijając ruch transgraniczny
we współpracy z PKP. Dzięki nabyciu PCC Logistics, koleje niemieckie zwiększą
swój udział na polskim rynku, ale w bardzo ograniczonym stopniu, w porównaniu do
PKP.