Tegoroczna edycja Złotego Bankiera jest znacznie bogatsza pod względem analizowanych i nagradzanych obszarów działalności banków. Z radością informujemy o premierze kategorii „Konto Premium”, dedykowanej zamożniejszym klientom i odpowiadającej na ich rosnące oczekiwania.
W tegorocznej edycji debiutuje także kategoria „Produkt/usługa z misją”, mająca na celu uhonorowanie tych bankowych rozwiązań i pomysłów, które oprócz doskonałej jakości i funkcjonalności, w znaczący sposób przyczyniają się do realizacji ważnych celów społecznych, środowiskowych czy edukacyjnych. Wierzymy, że te nowe kategorie jeszcze lepiej odzwierciedlają aktualne trendy i potrzeby klientów.
Po kilkuletniej przerwie do rankingu Złoty Bankier wraca kategoria Cyberbezpieczeństwo, w zupełnie nowej formule i z nowym partnerem merytorycznym. Jesteśmy bardzo zobowiązani za ogromne zainteresowanie banków udziałem w badaniu dotyczącym cyberhigieny domen internetowych, jak i wewnętrznych procesów, procedur oraz kompetencje. Z dumą przedstawiamy „Złotą Tarczę Cyberbezpieczeństwa”, nagrodę, poprzez którą chcemy w ten sposób promować dobre praktyki i budować pozytywną narrację wokół działań banków na rzecz bezpieczeństwa klientów.
Nowości jest więcej. W tegorocznej edycji Złotego Bankiera przygotowaliśmy dla Państwa również specjalny raport poświęcony tokenizacji w polskim sektorze bankowym. W tym unikalnym opracowaniu zbadamy podejście banków do tej innowacyjnej technologii, ich plany wdrożenia w perspektywie najbliższych lat oraz potencjalną współpracę z firmami fintech w tym obszarze.
Tradycyjnie, jak co roku, oceniliśmy główne produkty bankowe: konta osobiste, konta dla dzieci, kredyty hipoteczne i kredyty gotówkowe. Nie zabrakło analizy aktywności banków w social mediach – w tym roku skupiliśmy się na badaniu komunikowania „smart” rozwiązań.
W części dotyczącej jakości obsługi we wszystkich kanałach nie ma zmian, poza jedną – w tym roku zdecydowaliśmy się nagrodzić banki za poziom obsługi w czterech kanałach: oddziały, infolinia, czat/formularz, aplikacja/serwis internetowy. Rozważaliśmy ten pomysł już od kilku lat. Ostatecznie zdecydowaliśmy się wyróżnić Złotym Bankierem bankowców za poszczególne kanały kontaktu, które często wyróżniają się na rynku i mogą być wzorem do naśladowania dla innych.
Zapraszamy Państwa do lektury naszych publikacji, w których znajdą się szczegółowe informacje o tegorocznej edycji rankingu Złoty Bankier, wyniki we wszystkich kategoriach oraz metodologia badania wielokanałowej jakości obsługi. Mamy nadzieję, że szesnasta edycja Złotego Bankiera, z jej nowymi kategoriami, raportem o tokenizacji i naciskiem na cyberbezpieczeństwo, dostarczy Państwu cennych informacji i pogłębi zrozumienie dynamicznie zmieniającego się polskiego sektora bankowego.