Zysk netto Dino Polska wzrósł o 9 proc. r/r

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2024-05-10 07:42
zaktualizowano: 2024-05-10 09:20

W I kwartale 2024 r. zysk netto Dino Polska wyniósł 295,2 mln zł, o 9 proc. więcej r/r, ale jednocześnie o 5 proc. mniej niż oczekiwali analitycy ankietowani przez PAP.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Przychody spółki wzrosły r/r o 20,3 proc. do 6,67 mld zł, a EBITDA o 7,4 proc. do 492,1 mln zł (wynik o 2 proc. niższy od konsensu).

Marża EBITDA wyniosła 7,4 proc., o 0,9 pkt proc. mniej r/r i o 0,38 pkt proc. mniej od oczekiwań.

Kurs akcji spółki zareagował wyraźnym spadkiem.

Adrian Górniak, analityk Ipopemy, podkreśla, że dynamika sprzedaż like-for-like (+11,9 proc.) była bardzo dobra, ale było to możliwe dzięki promocjom cenowym, które obniżyły marżę EBITDA.

Janusz Pięta z BM mBanku, cytowany przez agencję Bloomberg, za największą pozytywną niespodziankę również uważa dynamikę LFL, czyli sprzedaży z porównywalnej powierzchni, ale zwraca uwagę na jeszcze większą erozję marży w I kwartale 2024 r. niż w IV kwartale 2023 r., będącą skutkiem konkurencji cenowej.