Przychody spółki wzrosły r/r o 20,3 proc. do 6,67 mld zł, a EBITDA o 7,4 proc. do 492,1 mln zł (wynik o 2 proc. niższy od konsensu).
Marża EBITDA wyniosła 7,4 proc., o 0,9 pkt proc. mniej r/r i o 0,38 pkt proc. mniej od oczekiwań.
Kurs akcji spółki zareagował wyraźnym spadkiem.
Adrian Górniak, analityk Ipopemy, podkreśla, że dynamika sprzedaż like-for-like (+11,9 proc.) była bardzo dobra, ale było to możliwe dzięki promocjom cenowym, które obniżyły marżę EBITDA.
Janusz Pięta z BM mBanku, cytowany przez agencję Bloomberg, za największą pozytywną niespodziankę również uważa dynamikę LFL, czyli sprzedaży z porównywalnej powierzchni, ale zwraca uwagę na jeszcze większą erozję marży w I kwartale 2024 r. niż w IV kwartale 2023 r., będącą skutkiem konkurencji cenowej.