Żywiec i KP dystansują rywali

Paweł Mazur
opublikowano: 2002-07-17 00:00

Przez sześć miesięcy 2002 r. na rynek trafiło około 12 mln hl piwa w porównaniu z 11,1 mln hl w analogicznym okresie 2001 r. — wynika z obliczeń Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego. Z gigantów krajowego rynku najlepszą formę zachowały Żywiec i Kompania Piwowarska.

Branża piwna w ciągu sześciu miesięcy 2002 r. ulokowała na rynku niewiele ponad 12 mln hl piwa — wynika z obliczeń Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego. Z danych organizacji za I i II kw. 2001 r. wynika, że przez pierwsze półrocze ubiegłego roku browary działające na terenie kraju sprzedały 11,15 mln hl piwa.

Potwierdziły się wcześniejsze dane „PB” co do wyników sprzedaży największych grup piwnych. Prym na rynku wiedzie grupa Żywca, która do końca czerwca tego roku znalazła nabywców na 4,03 mln hl piwa. Browary kontrolowane przez Heinekena (Żywiec, Warka, Leżajsk i Elbrewery) w analogicznym okresie 2001 r. ulokowały na rynku 3,79 mln hl piwa. O około 200 tys. hl piwa miej niż lider sprzedała przez sześć miesięcy 2002 roku Kompania Piwowarska (Lech i Tychy). Ogółem poznańska firma ulokowała w tym okresie 3,83 mln hl piwa, czyli o około 250 tys. hl więcej niż w pierwszym półroczu 2001 r.

Pozostałym, dużym grupom piwnym — Carlsberg Okocim i Brau Union — nie wiodło się już tak dobrze. Browary duńskiego inwestora (Okocim, Bosman, Kasztelan i Piast) sprzedały w ciągu sześciu miesięcy 2002 r. 1,73 mln hl piwa wobec 1,85 mln hl piwa w porównywalnym okresie 2001 r. Z kolei austriacka grupa, której własnością są Browary Warszawskie, Kujawiak z Bydgoszczy i rzeszowski Van Pur, ulokowała na rynku w badanym okresie niemal 660 tys. hl piwa — wobec 725 tys. hl złotego trunku w ciągu pierwszego półrocza 2001 r.