10 mln zł dla małych firm na odpowiedzialny biznes

Sylwester Sacharczuk
opublikowano: 2011-10-26 00:00

Sto przedsiębiorstw z sektora MSP otrzyma dotacje na projekty związane z odpowiedzialnością społeczną.

W Polsce wciąż jest mało przedsiębiorstw, które w swoich działaniach kierują się społeczną odpowiedzialnością biznesu (ang. Corporate Social Responsibility — CSR). To firmy, dla których oprócz przychodów bardzo ważne są także sprawy społeczne, pracownicze i ochrona środowiska. Jak wynika z badań przeprowadzonych w 2010 r. przez GfK Polonia na zlecenie Business Centre Club, jedynie 30 proc. przedsiębiorców spotkało się z pojęciem społecznej odpowiedzialności biznesu. Świadomość CSR jest znacznie wyższa wśród dużych firm, natomiast wiele mniejszych nie ma żadnej wiedzy na ten temat. A szkoda, bo społeczna odpowiedzialność biznesu daje wiele korzyści.

None
None

— Jak wykazują badania, działania związane z CSR są uzasadnione biznesowo, bo przekładają się na budowanie przewagi konkurencyjnej. Podstawowe korzyści to wzrost innowacyjności, ograniczenie kosztów związane z wprowadzaniem rozwiązań proekologicznych. Wiąże się to także z poprawą wizerunku firmy i daje większą motywację pracowników — mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP.

Trzy obszary wsparcia

Właśnie dlatego Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) wystartowała z nowym ogólnokrajowym projektem „Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR)”. Skorzysta z niego sto mikro-, małych i średnich firm. W pierwszej części projektu 480 przedstawicieli MSP zostanie przeszkolonych z podstaw CSR, możliwości jej stosowania w firmie i potencjalnych źródeł finansowania projektów. Konkretną finansową pomoc przyniesie przedsiębiorcom druga część. Będą dwa konkursy, a w każdym do wzięcia po 5 mln zł. Każda firma będzie mogła sięgnąć po dotację w wysokości 100 tys. zł.

Więcej przeczytasz w środowym "Pulsie Biznesu" lub w archiwum.