10 najsłynniejszych biznesowych wojen nad Wisłą

KAJ
opublikowano: 02-04-2013, 01:29

Nie tak dawno magazyn „Fortune” zamieścił listę największych biznesowych pojedynków w ostatnich dekadach. Postanowiliśmy więc stworzyć rodzimą listę wojen w krawatach.

Przy współudziale czytelników pb.pl (dziękujemy za zgłoszenia*) powstała lista 10 starć, które do dziś pobudzają wyobraźnię szerszej widowni. Docenialiśmy nie chwilowe bitwy czy sporadyczne zwarcia ale wieloletnie pojedynki spółek, osób, miejsc. To wyścigi na strategie, marki, ambicje i próby charakterów. Wybór zawęziliśmy do czasów po 89 r., więc (niestety) Baltona kontra Pewex czy jednoślady WSK versus WFM nie znalazły się w zestawieniu. Wskazaliśmy w nim nasze, subiektywne werdykty, niektóre zapewne wzbudzą kontrowersje.

ZOBACZ 10 WOJEN (GALERIA) >>

Wyświetl galerię [1/11]

JW CONSTRUCTION vs. DOM DEVELOPMENT, a właściwie to kowboj kontra sir. Józef Wojciechowski z JWC działa z rozmachem i szybko, nieraz za szybko, w końcu zaczynał karierę w USA. Jarosław Szanajca, prezes Dom Development, ma za sobą niekrótki epizod w Wielkiej Brytanii, woli więc konserwatywne strategie biznesowe. Przez lata obaj panowie toczyli cichą (Szanajca) i głośną (Wojciechowski) wojnę o to, kto ma najlepszy pomysł na mieszkania i domy dla Polaków, kto jest bossem, liderem, królem rynku. Gdy okazało się, że strategia budowania w wyższym standardzie daje Szanajcy przewagę, Wojciechowski próbował pójść tym samym tropem, odchodząc nieco od formuły „tanio mury pnę do góry”. Efekt? W 2012 r. spółka Szanajcy przyniosła 91,2 mln zysku netto. Wojciechowski musiał zadowolić się 9,6 mln zł. WYNIK – ZWYCIĘSTWO DOM DEVELOPMENT, grunt to mocne fundamenty. (fot. GK, MW)

i

ZAGŁOSUJ NA NAJWIĘKSZĄ Z NICH >>

* Nagrody za najlepsze opisy wojen biznesowych trafiają do:
Paweł Balcerski, Integer.pl kontra Poczta Polska
Dariusz Andrejuk, WSK kontra WSM
Kacper Kaczmarek, Kruk kontra Vistula
Paweł Romanek, Foodcare kontra Maspex
Bartłomiej Krupa, Żywiec kontra Okocim

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAJ

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Po godzinach / 10 najsłynniejszych biznesowych wojen nad Wisłą