40 mln zł na rozwój

Artur Szymański
opublikowano: 2004-05-05 00:00

Pett & Pett Donako z Wrocławia planuje de-biut giełdowy na początku 2005 r. Z rynku chce zebrać 40 mln zł.

Donako, producent narzędzi i komponentów do budowy dużych maszyn elektrycznych (m.in. generatorów i silników dla energetyki zawodowej), środki z emisji zamierza przeznaczyć na rozwój i przejęcia mniejszych firm. Szuka doradcy, który pomoże przygotować emisję.

— Wkrótce przekształcimy się w spółkę akcyjną. Myślimy o wejściu na giełdę, bo potrzebujemy 40 mln zł na rozwój i akwizycje w branży. Debiut planujemy na początku 2005 r. — zapowiada Franciszek Żeleźnik, prezes Donako.

Odbiorcami produktów Donako są potentaci: ABB, Alstom, Siemens, General Electric.

— Na eksport idzie 86,8 proc. naszej produkcji. Głównymi rynkami zbytu są kraje Unii Europejskiej, Chiny, Szwajcaria i Kanada — wylicza prezes.

Na GPW nie ma bezpośrednich konkurentów Donako, spółka ma więc szansę być pionierem w tej dziedzinie.

— Nie ma na giełdzie spółki idealnie zbliżonej gamą produktów. Pod względem oferty produktowej i typu klienta najbliżej jej do Apatora, ale wyroby spółek znajdują inne zastosowania — mówi Jakub Sierka, analityk Beskidzkiego Domu Maklerskiego.

W 2003 r. przychody spółki sięgnęły 48,3 mln zł, a zysk przed opodatkowaniem 4,33 mln zł.

— W 2004 r. zamierzamy zwiększyć sprzedaż do 90 mln zł i zwiększyć marżę zysku do 12 proc. — zaznacza Franciszek Żeleźnik.

— Pod względem wyników spółka wygląda ciekawie. Jednak powodzenie emisji zależeć również będzie od wielkości oferty w stosunku do kapitałów własnych, sposobu zabezpieczania się spółki przed zmianami kursowymi i planów wykorzystania pozyskanych środków. Inwestorzy będą liczyć na podanie konkretnych kwot i nazw firm, jakie Donako będzie chciało przejąć — podkreśla analityk.