Choć CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu) jest wciąż zagadnieniem nieznanym wielu małym i średnim przedsiębiorcom, to samo zjawisko zyskuje na wartości i znaczeniu. M.in. dzięki takim akcjom jak konkurs organizowany przez Pracodawców RP, którzy postanowili wypromować firmy, którym odpowiedzialny biznes nie jest obcy. W ramach plebiscytu Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu nagrodzą przedsiębiorców, którzy zasady CSR realizują w codziennej działalności. W konkursie oceniane będą m.in. zaangażowanie społeczne firmy, dialog z pracownikami, relacje z klientami oraz wpływ na środowisko. Konkurs Pracodawców RP wyróżnia branżowość. Uczestnicy będą rywalizować ze sobą w sześciu kategoriach branżowych — budowlanej, finansowej, farmaceutycznej, FMCG, paliwowo-energetycznej i telekomunikacyjnej — oraz w kategorii ogólnej. Laureaci konkursu zostaną ogłoszeni podczas gali, która odbędzie się we wrześniu.
Termin zgłoszeń do drugiej edycji mija 14 maja. W konkursie mogą wziąć udział firmy, które mają siedzibę i prowadzą swoją działalność na terenie Polski. Nie jest ważna wielkość firmy czy zakres jej działalności — szanse na zwycięstwo mają zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i te z sektora MSP. Warunkiem udziału w konkursie jest przesłanie poprawnie wypełnionego formularza zgłoszeniowego i podpisanej deklaracji przestrzegania Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu. Więcej informacji o konkursie, formularz zgłoszeniowy i regulamin dostępne są na stronie: www.koalicjacr. pl/konkurs.