Czytasz dzięki

Agorę stać na Radio Zet

opublikowano: 18-09-2019, 22:00

Giełdowa spółka może połknąć cały Eurozet bez rezygnacji z dywidend i nowej emisji akcji.

Dzień po informacji o rozliczeniu zakupu 40 proc. Eurozetu Agora poinformowała, że zamierza wykonać opcję kupna wszystkich udziałów właściciela Radia Zet, Meloradia, Antyradia i Plus Radia. Biorąc pod uwagę ostateczne rozliczenie kupna pakietu mniejszościowego, można przyjąć, że dokupienie kolejnych 60 proc. będzie ją kosztować 196 mln zł.

— Też tak zakładam. Mamy krótki okres między obiema informacjami, a — jak informowała sama Agora — warunki na rynku reklamy radiowej nieco się nawet pogorszyły. Wycena Eurozetu powinna więc być podobna — mówi Paweł Szpigiel, analityk mBanku.

Z półrocznego sprawozdania finansowego Agory za pierwsze półrocze 2019 r. wynika, ze spółka dysponuje 42 mln zł w gotówce i 59,5 mln zł w krótkoterminowych papierach wartościowych. Do sfinansowania transakcji brakuje jej więc 94,5 mln zł. Analitycy uważają jednak, że z pozyskaniem finansowania dłużnego nie powinno być problemu.

— Spółka ma ciągle bezpieczną strukturę kapitału i część inwestorów może interpretować zwiększenie dźwigni finansowej nawet pozytywnie, jako zmianę w kierunku bardziej optymalnej proporcji między kapitałem własnym i długiem. Zakładam, że w przypadku ewentualnego pogorszenia się koniunktury na rynku reklamy Agora może być elastyczna w kwestii nakładów inwestycyjnych czy dywidendy — komentuje Dominik Niszcz z Raiffeisena.

Paweł Szpigiel uważa, że transakcja nie zablokuje wypłat dywidendy w kwocie, do której Agora jest przywiązana, czyli 50 gr na akcję. Pełne przejęcie właściciela Radia Zet nie będzie też wymagało emisji akcji.

— Pomijając opcję na zakup akcji Heliosa i MSSF 16 — bo z pominięciem tego standardu rachunkowości na Agorę patrzą banki — dług netto Agory wynosi 85 mln zł, a wskaźnik długu netto do EBITDA 0,9. Zakup całego Eurozetu, generującego około 40 mln zł EBITDA, za dodatkowe blisko 200 mln zł podniósłby wskaźnik długu netto do EBITDA do 2,1. Biorąc pod uwagę cash flow Eurozetu, jest to poziom akceptowalny. Agora nie powinna mieć problemów z pozyskaniem finansowania bankowego tej transakcji. Nie widzę też przeszkód, by dalej wypłacała dywidendę na takim poziomie jak dotychczas, nie rezygnując z dalszych inwestycji w kina — tłumaczy Paweł Szpigiel.

Agora jest obecna na rynku radiowym przez takie stacje, jak Tok FM, Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio. Biznes ten ma jednak stosunkowo niewielką skalę. Pod względem przychodów był w 2018 r. piątym z sześciu segmentów operacyjnych grupy. Na tym tle Eurozet to potęga. W 2018 r. miał 197,5 mln zł przychodów i 36,1 mln zł zysku operacyjnego. Samego zysku netto przyniósł 26,8 mln zł. Nabycie 40 proc. udziałów Eurozetu Agora uzgodniła w lutym 2019 r. Pakiet większościowy nabywał wtedy podmiot zbliżony do George’a Sorosa.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane