We wrześniu trzymanie się starych nawyków zakupowych deklarowało 68 proc. Amerykanów biorących udział w ankiecie Saks Fifth Avenue. W sondażu powtórzonym w lutym odsetek wyniósł już 62 proc.
“Konsumenci wciąż są zainteresowani i zaangażowani, ale z całą pewnością ich optymizm spadł w stosunku do września” - mówi Marc Metrick z Saks Fifth Avenue.
Młodzi wydają chętniej
Najwięcej entuzjastów drogich zakupów było wśród millenialsów - 64 proc. z nich stwierdziło, że planuje wydać tyle samo pieniędzy albo więcej na artykuły luksusowe w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Metrick tłumaczy to faktem, że wiele z tych osób między 27. a 42. rokiem życia nie doświadczyło jeszcze poważnego załamania koniunktury w przeciwieństwe do starszych pokoleń, które odczuły kryzys finansowy z 2008 r.
Sprzedaż dóbr luksusowych wzrosła w trakcie pandemii, ale 2023 r. będzie prawdopodobnie “dużo większym wyzwaniem”, twierdzi Metrick.