ARiMR i Izby Rolnicze podpisały porozumienie o współpracy

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 2006-02-08 16:17

Porozumienie o stałej współpracy podpisały w środę Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) i Krajowa Rada Izb Rolniczych (KRIR) - poinformowała w komunikacie rzecznik Agencji Iwona Musiał.

Porozumienie o stałej współpracy podpisały w środę Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) i Krajowa Rada Izb Rolniczych (KRIR) - poinformowała w komunikacie rzecznik Agencji Iwona Musiał.

"Zawarcie porozumienia z Izbami Rolniczymi umożliwi nam zweryfikowanie obecnych procedur przy ubieganiu się o wsparcie z Agencji na bardziej proste i przyjazne. Będziemy mieli także możliwość szerszej konsultacji przy opracowywani nowych rozwiązań skierowanych do rolników" - powiedziała p.o. prezesa ARiMR Elżbieta Kaufman-Suszko podczas uroczystości podpisania porozumienia.

"Agencji potrzebny jest solidny i wiarygodny partner we wspieraniu jej wysiłków" - powiedział obecny na uroczystości wiceminister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski, który do niedawna był prezesem KRIR.

Zdaniem Ardanowskiego, Izby są zobligowane do opiniowania aktów prawnych dotyczących rolnictwa. Zauważył, że Izby pełnią funkcję kanału dystrybucji informacji, dzięki czemu producenci rolni mogą być szybciej powiadamiani o zmianach w przepisach i działaniach Agencji.

Porozumienie dotyczy m.in. udzielania wyczerpujących informacji o realizacji statutowych zadań Agencji na terenach wiejskich, w tym o celach i sposobach korzystania z funduszy strukturalnych oraz z dopłat bezpośrednich.

Porozumienie zakłada, że eksperci obu instytucji będą współpracowali przy dokonywaniu analiz i oceny sytuacji terenów wiejskich oraz przy przygotowywaniu projektów rozwiązań systemowych odnoszących się do tych obszarów. Strony będą ponadto udostępniać sobie własne opracowania i analizy na ten temat.

KRIR zobowiązała się też do uwzględniania informacji o działalności Agencji na obszarach wiejskich podczas organizowanych szkoleń, seminariów i spotkań oraz we własnych materiałach promocyjnych.