Dla Radomira Szweda — szefa firmy, która w rankingu zajęła trzecie miejsce — handel produktami spożywczymi to biznes i pasja.
Best Foods Poland to przedsiębiorstwo zajmujące się importem i eksportem
produktów spożywczych. W ofercie ma mrożone warzywa, owoce, mięso, drób
i gotowe dania, które wytwarza pod markami znanych sieci: Wal-Mart, Aldi
czy Morrison.
Cel — własna firma
— Zawsze chciałem mieć własny biznes. Już od pierwszego roku studiów
każde wakacje spędzałem pracując poza Polską. Zaraz po uzyskaniu dyplomu
wyjechałem do Stanów Zjednoczonych, a następnie do Wielkiej Brytanii,
gdzie zacząłem prowadzić własny biznes — wspomina Radomir Szwed, twórca
i właściciel Best Foods Poland. Po latach zbierania doświadczeń na
rynkach zachodnich właściciel pomorskiej Gazeli Biznesu zdecydował się
na powrót do ojczyzny. Rozpoczęcie działalności w kraju okazało się nie
lada wyzwaniem.
— Początkowo był to dla mnie kulturowy szok, związany z całkowicie innym
podejściem urzędów do przedsiębiorcy oraz nie do końca jasnymi i
logicznymi przepisami — przyznaje Radomir Szwed. Jak jednak podkreśla
sprawnie przystosował się do krajowych realiów. Dziś Gazela Biznesu
numer trzy w kraju udowadnia, że świetnie odnajduje się na polskim rynku
spożywczym.
Nie tylko swoje podwórko
— Jesteśmy jednym z największych eksporterów m.in. mrożonej cebuli. W
minionym roku za naszym pośrednictwem z Polski wyjechało jej 45 tys. ton
— nie kryje zadowolenia Radomir Szwed. Dla Best Foods Poland krajowy
rynek jest doskonałym zapleczem eksportowym — spółka ma bowiem dostęp do
bardzo dobrych surowców, a wytwarzanie półproduktów oraz gotowych
mrożonych dań zleca podmiotom zewnętrznym na zasadzie outsourcingu.
— Nasza oferta znalazła uznanie w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji,
Hiszpanii, Skandynawii i krajach Beneluksu — podkreśla Radomir Szwed.
Dla pomorskiej spółki rynek nie kończy się jednak na Europie — jej szef
chce bowiem rozwijać biznes za Wielką Wodą i… za Wielkim Murem.
— Powoli przymierzamy się do wejścia na rynki amerykański i chiński. W
tym celu poczyniliśmy już pewne kroki, m.in. zatrudniając agentów
handlowych — ujawnia Radomir Szwed. Liczy, że krok ten otworzy spółce
drogę do dalszego rozwoju i pozwoli jej wypłynąć na szerokie wody
światowego biznesu spożywczego.
© ℗