Biuro w smartfonie

Dominika Masajło
opublikowano: 2017-05-29 22:00
zaktualizowano: 2017-05-29 19:28

Wdrożenie telefonii konwergentnej do własnego telefonu komórkowego pozwala korzystać ze wszystkich udogodnień znanych z miejsca pracy.

Coraz popularniejsze zjawisko BYOD (ang. Bring Your Own Device) polegające na wykonywaniu przez pracowników swoich zadań służbowych na prywatnych urządzeniach, takich jak np. smartfon, laptop czy tablet, dostarcza obustronnych korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom. Podwładni mogą wykonywać pracę na urządzeniach, które dobrze znają, natomiast zatrudniający dzięki BYOD niwelująkoszty zakupu nowych urządzeń co dwa-trzy lata.

Drugą stroną medalu jest problem utraty niektórych funkcjonalności dostępnych w biurze. Jak podkreślają eksperci, korzystanie z własnych urządzeń utrudnia m.in. płynne przekierowywanie rozmów, a tzw. połączenia brokerskie (przełączanie między zawieszonymi rozmowami) są ogólnie niemożliwe. Rozwiązaniem może być system telefonii konwergentnej.

— Jej zastosowanie integruje urządzenia mobilne pracowników z centralą telefoniczną firmy, dzięki czemu zaczynają one być dostępne także pod numerem wewnętrznym. Dzięki telefonii konwergentnej możliwe jest połączenie takiego telefonu z firmowym systemem CRM, włączenie go w skład grupy huntingowej, a także kompleksowe monitorowanie i rejestrowanie połączeń. Co ważne dla pracowników, monitorowane i nagrywane mogą być tylko połączenia służbowe — mówi Marcin Rusewicz z firmy MCX Telecom.

Jego zdaniem, dzięki zastosowaniu odpowiedniej aplikacji system ten umożliwia dostęp do funkcjonalności znanych z biura — np. firmowej listy kontaktów. Ponadto zapewnia balans między pracą a życiem prywatnym — pozwala regulować godziny, w jakich mogą być przekazywane połączenia służbowe. © Ⓟ