Bonnier włącza się w zarządzanie "Super Expressem"

(Paweł Kubisiak)
opublikowano: 2006-05-13 11:24

Grupa Bonnier zwiększy swoje zaangażowanie w zarządzaniu "Super Expressem". Szwedzka grupa Bonnier i ZPR posiadają po 50 proc. udziałów w wydającej dziennik spółce Media Express.

Grupa Bonnier zwiększy swoje zaangażowanie w zarządzaniu "Super Expressem". W najbliższym czasie właściciele trzeciego co do wielkości dziennika w Polsce przygotują nową strategię. Szwedzka grupa Bonnier i ZPR posiadają po 50 proc. udziałów w wydającej dziennik spółce Media Express.

We wtorek zbierze się nowy, wyłoniony 11 maja, zarząd spółki. Z ramienia Grupy Bonnier do zarządu Media Express delegowano Vibjorna Madsena, szefa centrali Bonnier Busines Press na Europę Środkowo-Wschodnią i Waldemara Tevnella, prezesa Pulsu Biznesu. ZPR jest reprezentowany przez Tomasza Szakiela oraz Agnieszkę Anielską. Prezesem została Agnieszka Anielska, która kieruje już dwoma dużymi spółkami z grupy ZPR - wydawnictwem Murator i radiową Time.

Dotychczasowy prezes spółki, Ewa Cieślak udała się na trzymiesięczny urlop wypoczynkowy. Potem rozpocznie pracę w strukturach ZPR najprawdopodobniej w zakresie HR.

- To dla nas pierwsza od lat okazja, by bliżej przyjrzeć się spółce. Przez ostanie pięć lat były różne konflikty między udziałowcami i tak naprawdę to ZPR zarządzały „Super Expressem”. Teraz po obu stronach jest wola, by wspólnie przyjrzeć się wydawnictwu i gazecie - mówi Waldemar Tevnell, prezes Bonnier Business Press (wydawcy „Pulsu Biznesu"), który wszedł do nowego zarządu Media Express.

W ciągu miesiąca, najdalej dwóch, zarząd opracuje nową strategię dla spółki. Wówczas udziałowcy podejmą decyzję co dalej robić z "Super Expressem. Właściciele dziennika liczą na intensywne wykorzystanie synergii wszystkich mediów należących do Grup Bonnier i ZPR (Eska, Murator, IDM Net, Puls Biznesu).

„Super Express” najmocniej ze wszystkich dzienników odczuł w minionym roku wejście na rynek Faktu”, tabloidu wydawanego przez Axel Springer. Jednak spadek został zahamowany i od ponad roku tytuł notuje sprzedaż powyżej 200 tys. egzemplarzy. W utrzymaniu pozycji pomogło zamknięcie na początku bieżącego roku ”Nowego Dnia”, wydawanego przez Agorę.

Według danych o sprzedaży za marzec, ogłoszonych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, średnia sprzedaż ”Super Expressu” wyniosła 215 821 egz. (wzrost o 3,58 proc.). W tym czasie sprzedaż ”Faktu” wyniosła 585 512 egz., druga była ”Gazeta Wyborcza” ze średnią 445 077 egz.

PK