Branża tytoniowa zaciska zęby

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 05-10-2009, 06:47

Firmy tytoniowe gonią już resztkami sił. To  skutek spadku sprzedaży i rekordowo niskiej rentowności.

Choć kryzys gospodarczy w Polsce i na świecie został już przez ekspertów „odwołany”, dla wielu sektorów biznesu ten rok będzie traumatyczny. Dotkliwy spadek sprzedaży (aż o 12,5 proc.) odczuwa nie tylko branża piwowarska. Niewiele lepiej będzie w przypadku przemysłu tytoniowego.

— Wskutek podwyżki akcyzy sprzedaż legalnych papierosów spadła w okresie ostatnich 12 miesięcy o ponad 12 proc. Konsumpcja papierosów aż tak nie spadła, co oznacza, że zwiększyła się ich sprzedaż z przemytu. Szacujemy, że sprzedaż papierosów w całym 2009 r. osiągnie poziom około 59 mld sztuk — mówi Dominic Brisby, prezes Imperial Tobacco Polska.

— Szacunki rynku na poziomie 59 mld sztuk są i tak optymistyczne — mówi Krzysztof Rut, dyrektor ds. korporacyjnych British American Tobacco Trading Polska (BAT).

— Spodziewamy się, że spadek legalnej sprzedaży papierosów na polskim rynku wyniesie w tym roku około 10 proc. — mówi Andrzej Skubiszewski, prezes Japan Tobacco International Polska (JTI).

Przypomnijmy, że już w 2008 r. legalna sprzedaż papierosów spadła o blisko 10 proc., do 63 mld sztuk z 69,8 mld w 2007 r.

Nic dziwnego, że firmy tytoniowe zaczynają się martwić o przyszłość.

Więcej w dzisiejszym „PB“

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane