Wirtualny salon samochodowy chce w 2020 r. potroić wyniki i zaoferować nowe usługi.
Carsmile to założona półtora roku temu internetowa platforma. Za jej
pośrednictwem można wyleasingować lub wynająć (w ramach abonamentu)
samochód bez wychodzenia z domu. Oferta skierowana jest przede wszystkim
do mikroprzedsiębiorców i osób prywatnych. Przyjęła się?
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł7,90 zł/ miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać?Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
Wirtualny salon samochodowy chce w 2020 r. potroić wyniki i zaoferować nowe usługi.
Carsmile to założona półtora roku temu internetowa platforma. Za jej
pośrednictwem można wyleasingować lub wynająć (w ramach abonamentu)
samochód bez wychodzenia z domu. Oferta skierowana jest przede wszystkim
do mikroprzedsiębiorców i osób prywatnych. Przyjęła się?
— Tak. Od startu dostarczyliśmy klientom 1,3 tys. samochodów, z czego 1
tys. w 2019 r. Nasz serwis ma też 1,1 mln unikalnych użytkowników — mówi
Łukasz Domański, prezes platformy.
Czy 1 tys. aut rocznie to dobry wynik?
— W zeszłym roku średnia dla jednego salonu w Polsce wyniosła 350 aut.
Zatem sprzedajemy mniej więcej tyle, ile trzy salony, które mają zwykle
za sobą od kilkunastu do kilkudziesięciu lat obecności na rynku. Jestem
spokojny o tegoroczny wzrost. Polacy coraz bardziej przekonują się do
najmu auta w ramach abonamentu i do motoryzacyjnych zakupów w sieci. W
naszej ocenie już za pięć lat jedna czwarta nowych aut sprzeda się za
pośrednictwem takich platform jak nasza. Zamierzamy na tym skorzystać —
mówi Michał Knitter, wiceprezes platformy.
Plan na 2020 r. zakłada potrojenie wyników ostatnich 12 miesięcy.
— Chcemy udostępnić w abonamencie lub leasingu ponad 3 tys. samochodów.
Styczeń chcemy zakończyć podpisaniem umów na co najmniej 150 aut —
mówi Michał Knitter.
Tylko 10 proc. zawartych do tej pory przez Carsmile umów to leasing,
reszta to wynajem.
— Przy budowie platformy wydawało się, że dominujący będzie leasing, a
wynajem będzie wymagał popularyzacji. Okazało się, że rynek tzw.
abonamentów jest nadspodziewanie dojrzały, choć dotyczy częściej małych
firm niż klientów prywatnych — mówi Łukasz Domański.
Średnia wartość samochodu oddanego w ręce klientów za pośrednictwem
platformy wynosi 85 tys. zł netto. Najczęściej wybieranymi modelami w
2019 r. były: nissan qashqai, hyundai tucson i toyota C-HR. Tylko 30
proc. klientów to osoby prywatne.
— Wyzwaniem jest przede wszystkim zachęcenie osób, które sprowadziły w
ubiegłym roku do Polski milion używanych aut, żeby postawiły na jakość,
bezpieczeństwo i nowe technologie, a nie pozorny prestiż
kilkunastoletniego samochodu — mówi Łukasz Domański.
Poza trzykrotnym zwiększeniem sprzedaży Carsmile planuje w tym roku
stworzyć osobną platformę dla samochodów elektrycznych i luksusowych.
Rozwijamy też projekt „diler API”, czyli budowanie online- ’owych
platform dla dilerów pod ich logotypem, ale z naszą technologią — mówi
Łukasz Domański.
Carsmile chce także stworzyć wirtualny salon oferujący w abonamencie
auta używane, wykorzystując do tego celu własne auta pokontraktowe.
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.