CCC przedstawiło wstępne wyniki za kwartał trwający od listopada do stycznia. Skonsolidowane przychody w tym okresie zwiększyły się o 14 proc. do 2,87 mld zł przy wzroście powierzchni handlowej o 9 proc. Marża brutto poprawiła się o 2 pkt proc. do 47,8 proc. głównie dzięki jej poprawie w Grupie Modivo (+4,2 pkt proc. do 38,8 proc.) i HalfPrice (+1,1 pkt proc. do 49,9 proc.).
Koszty sprzedaży i administracji spadły o 8 proc. do 1 mld zł, a skorygowany wynik EBITDA zwiększył się o 150 proc. do 525 mln zł, co przełożyło się na poprawię marży o 10 pkt proc. do 18,3 proc.
Według agencji Bloomberg analitycy spodziewali się 2,83 mld zł przychodów i 448,7 mln zł EBITDA.
W sieci CCC przychody wzrosły o 25 proc. przy wzroście powierzchni handlowej o 1 proc. Skorygowana EBITDA to 303 mln zł (+59 proc. r/r).
W segmencie HalfPrice sprzedaż wzrosła o 28 proc. do 558 mln zł, a skorygowana EBITDA o 53 proc. do 125 mln zł. Powierzchnia handlowa zwiększyła się o 29 proc. (a sprzedaż LFL o 11 proc.).
Przychody Grupy Modivo spadły o 3 proc. do 984 mln zł, w tym w eobuwiu o spadły o 6 proc. do 655 mln zł, a w Modivo zwiększyły się o 4 proc. do 328 mln zł. Skorygowana EBOTDA to 98 mln zł (rok wcześniej było 65 mln zł straty).