CSFB: informacje z Agory sugerują, że rynek reklamy nie sięgnął dna

Przemek Barankiewicz
opublikowano: 2002-02-18 17:08

W oparciu o wyniki i prognozy Agory trudno ocenić, kiedy skończy się recesja na rynku reklamy – wynika z raportu banku CS First Boston, opracowanego 14 lutego. Specjaliści prognozują, że zysk wydawcy „Gazety Wyborczej” w tym roku spadnie ze 170 mln zł do 104 mln zł, by w 2003 r. wzrosnąć do 155 mln zł. Aktualna rekomendacja dla akcji Agory brzmi TRZYMAJ.

W ostatnim kwartale spółka zanotowała 3,5 mln zł straty netto, co jest wynikiem gorszym od oczekiwań CSFB. Wpłynęły na to jednorazowe odpisy i koszty rezygnacji z transakcji hedgingowych. Lepiej od prognoz wypadły za to przychody, które wyniosły 203 mln zł. Stało się tak dzięki wzrostowi dochodów ze sprzedaży gazet o 25 proc. O 18 proc. spadły za to przychody z reklam.

CSFB przytacza prognozy zarządu Agory, który stwierdza, ze rynek reklamy jeszcze nie sięgnął dna. Dalszy spadek może trwać jeszcze kilka miesięcy, a potem zamiast ożywienia nastąpi stagnacja. Ożywienie może nastąpić dopiero pod koniec roku.

ONO