Czesi chcą zmienić polski rynek car sharingu

opublikowano: 19-03-2021, 14:14

Platforma HoppyGo chce zarazić Polaków chęcią do dzielenia się własnym autem. Uruchamia usługę łączącą właścicieli z poszukującymi środka transportu.

HoppyGo to czeska platforma otwartego car sharingu umożliwiająca wynajem aut w formule peer-to-peer (P2P). W odróżnieniu od tradycyjnego car sharingu nie wprowadza do obiegu nowych pojazdów, a pozwala na lepsze wykorzystanie już posiadanych. W Czechach na platformie HoppyGo zarejestrowanych jest już przeszło 100 tys. użytkowników, którzy mają dostęp do bazy ponad 2,3 tys. aut. Po sukcesie na rodzimym rynku przyszedł czas na ekspansję. Wybór padł na Polskę.

– Car sharing w proponowanej przez nas formule może zmniejszyć liczbę samochodów na ulicach, które według wielu źródeł stoją nieużywane nawet przez 95 proc. czasu. Właściciele mogą udostępniać pojazdy innym użytkownikom, jednocześnie na tym zarabiając, a osoby, które nie posiadają samochodu, mają szansę korzystać z usługi wynajmu w przystępnej cenie. Szacuje się, że jedno współdzielone auto może zastąpić nawet 11 prywatnych - opowiada Piotr Boguszewski, menedżer HoppyGo Poland.

Koszty zależą od wieku, wielkości, klasy auta i długości najmu. Przykładowo: za dobę za kierownicą skody fabii z 2019 r. trzeba zapłacić około 90 zł. W cenie widocznej na platformie zawarta jest stawka ustalana przez właściciela auta i 10 proc. prowizji dla HoppyGo, pobieranej od użytkownika (kierowcy). Osoba, która chce wypożyczyć auto przez aplikację lub platformę HoppyGo, wykupuje również ubezpieczenie na czas wynajmu, a stawka jest każdorazowo wyliczana indywidualnie i zależy od różnych czynników: m.in. wieku kierowcy czy parametrów auta.

– Z aplikacji HoppyGo w Czechach korzysta już ponad 100 tys. zarejestrowanych użytkowników. Tylko w 2020 r. przybyło nam 34 tys. nowych. To dowód na niesłabnące zainteresowanie usługą i potrzebę zmiany podejścia do tematu mobilności - mówi Robin Švaříček, prezes HoppyGo.

Adam Jędrzejewski, założyciel Stowarzyszenia Mobilne Miasto, przypomina, że globalny rynek car sharingu ma co roku rosnąć o blisko 20 proc. i do 2027 r. osiągnąć wartość 8,4 mld USD.

- Liczba użytkowników peer-to-peer w Europie również cały czas rośnie. W 2019 r. na 100 tys. mieszkańców przypadało średnio 34,8 współdzielonych aut. Szacuje się, że do 2035 r. 7,5 mln aut w Europie będzie współdzielonych. Rozwiązanie, które HoppyGo wprowadza do Polski, jest rewolucją na krajowym rynku mobilności. To ekologiczne podejście będzie z jednej strony uwalniać miasta od zatłoczonych ulic, a z drugiej – pozwoli właścicielom samochodów wzbogacić się o pieniądze pozyskane z wynajmu – przekonuje Adam Jędrzejewski.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane