Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs, w którym małe i średnie firmy będą mogły powalczyć o unijne dofinansowanie udziału w imprezach targowo-wystawienniczych. Nabór jest skierowany tylko do przedsiębiorców zainteresowanych udziałem w kwietniowych targach Hannover Messe 2017 oraz w Międzynarodowej Wystawie Expo 2017 w Astanie.
Wsparcie dla eksporterów jest zarezerwowane w ramach poddziałania 3.3.3. („Wsparcie MSP w promocji marek produktowych — Go to Brand”) POIR.
— W zależności od wyboru wydarzenia musimy liczyć się z inną maksymalną kwotą kosztów kwalifikowanych. W przypadku targów Hannover Messe będzie to 150 tys. zł. Jeżeli firma zdecyduje się na udział w Międzynarodowej Wystawie EXPO w Astanie, może zaplanować koszty w maksymalnej wysokości 300 tys. zł — wyjaśnia Bogusława Mazurek, ekspert ds. dotacji unijnych z Crido Taxand. Specjalistka zwraca też uwagę na kryteria oceny projektów. Ważne, aby produkt przeznaczony na eksport był konkurencyjny na rynku międzynarodowym.
— Przedsiębiorca powinien również wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat prowadził działalność badawczo-rozwojową — dodaje Bogusława Mazurek.