Efneo znalazło niszę w rowerach

Szymon Maj
opublikowano: 06-08-2019, 22:00

Historia Efneo to droga od rodzinnego pomysłu do unikalnej konstrukcji przekładni. Kolejny krok w tej opowieści to pozyskanie inwestorów

Efneo to rodzinna spółka, która odnalazła swoją niszę w branży kolarskiej, a dokładnie w obszarze przerzutek i skrzyń biegów w rowerach. Na pomysł nowatorskiej przekładni rowerowej wpadł Stefan Migaszewski, a wspierają go synowie. Spółka zdecydowała się na przeprowadzenie akcji crowdfundingowej na zagranicznej platformie Seedrs.

— Equity crowdfunding daje dużą elastyczność pozyskania kapitału od osób, które nie dysponują znacznymi środkami finansowymi, ale są zainteresowane inwestycją w start-up. Pozyskanie kapitału od takich osób w normalnym trybie (poprzez objęcie udziałów w spółce z o.o.) byłoby całkowicie nieefektywne kosztowo — mówi Franciszek Migaszewski, prezes spółki.

Wartość zbiórek to nie tylko kapitał, ale także rozgłos.

— Z perspektywy spółki equity crowdfunding na międzynarodowej platformie to pierwszy krok w kierunku umiędzynarodowienia i uzyskania dostępu do zagranicznych źródeł finansowania. Wiele spółek realizuje kolejne rundy finansowania poprzez Seedrs przy rosnących wycenach — dodaje Franciszek Migaszewski.

Wycena spółki to ponad 3,5 mln EUR (15 mln zł). Oferowane jest 4 proc. udziałów o wartości 150 tys. EUR (645 tys. zł). — Wycena pre-money to dokładna kopia wyceny spółki, która obowiązywała przy ostatniej rundzie finansowania w gronie aniołów biznesu w Polsce. Jest to więc wycena rynkowa, czyli w praktyce najlepsza z istniejących — wskazuje Franciszek Migaszewski. Produktem Efneo jest opatentowana przekładnia GTRO.

Spółka odnotowała już pierwszą sprzedaż na poziomie 141 tys. USD (541 tys. zł).

— Konstrukcja przekładni sprawia, że jesteśmy w stanie zaoferować klientom pełnowartościowy produkt w postaci trzybiegowej przekładni, przy zachowaniu niskiej masy, wysokiej wytrzymałości i kompaktowego wyglądu — wyjaśnia Franciszek Migaszewski.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dynamiczny rozwój oferty rowerów elektrycznych i modeli premium to dobry moment rynkowy dla spółki, przekonuje menedżer spółki.

— Dotychczas na rynku funkcjonowały wysokiej jakości przekładnie montowane w tylnym kole i one stanowiły alternatywę dla tylnej przerzutki, nie było natomiast dobrej, lekkiej, kompaktowej przedniej przekładni, która by stanowiła alternatywę dla przedniej przerzutki. Stawiam tezę, że jeszcze 10-15 lat temu taki produkt jak GTRO byłby skazany na głęboką niszowość, natomiast pojawienie się rowerów elektrycznych czy składaków premium, a także mody na systemy z paskiem klinowym zamiast łańcucha, całkowicie zmieniło branżę i otworzyło przed GTRO realną perspektywę wyjścia z kategorii „niszowa ciekawostka” do kategorii „produkt masowy w skali kategorii rowerów Premium” — uważa Franciszek Migaszewski.

Główny obszar sprzedaży spółki to Europa Zachodnia.

— Nasza strategia zakłada przede wszystkim sprzedaż do klientów w Europie Zachodniej i USA — z tych rejonów pochodzi 95 proc. naszych dotychczasowych klientów detalicznych — mówi Franciszek Migaszewski.

Przekładnia GTRO dostępna jest zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla dużych firm, które produkują rowery.

— Przekładnia jest produktem przeznaczonym do obu kanałów dystrybucji funkcjonujących w branży rowerowej, czyli klienta biznesowego i indywidualnego. Nastawiamy się przede wszystkim na producentów rowerów elektrycznych i składaków. Drugi segment to sprzedaż do użytkowników końcowych (rowerzystów), którzy chcieliby sami w swoim rowerze dokonać zmiany, np. zastąpić niezbyt wygodną przednią przerzutkę przekładnią GTRO — dodaje Franciszek Migaszewski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane