Eksploatujące tunel pod Kanałem La Manche konsorcjum Eurotunnel poinformowało w środę o zawarciu wstępnego porozumienia z głównymi wierzycielami w sprawie restrukturyzacji swego zadłużenia, które przekracza 6 mld funtów szterlingów.
Według bliskich sprawie źródeł, na które powołuje się Reuter, przygotowywane porozumienie przewiduje dofinansowanie Eurotunnelu kwotą do 1,8 mld funtów. Pieniądze te mają być przeznaczone na "zrefinansowanie najbardziej bezpiecznej części zadłużenia", opiewającego łącznie na 6,2 mld funtów (11,3 mld dolarów).
Kłopoty założonego w 1986 roku konsorcjum mają swe źródło w większych niż zakładano kosztach budowy tunelu oraz opóźnieniach w oddaniu go do eksploatacji.
Porozumienie, o którym poinformowano w poniedziałek, dotyczy głównych kredytodawców, na których przypada 73 procent całości zadłużenia Eurotunnelu. Nie ujawniono natomiast żadnych planów w odniesieniu do akcjonariuszy i posiadaczy obligacji konsorcjum, przy czym obie te grupy wierzycieli mogą zawetować zawartą w bankami ugodę. Dług z tytułu wyemitowanych obligacji sięga 1,9 mld funtów.