Miało być 70 placówek, po pięciu latach było tylko 13. Nic dziwnego, że koncern naftowy pozbył się sieci autoserwisów.
Francuska firma Feu Vert SAS kupiła od Shell Polska sieć stacji autoserwisów oraz 100 proc. udziałów w spółce Shell Autoserv.
— Głównym powodem sprzedaży sieci była zmiana globalnej strategii koncernu. Sieć Shell Autoserv miała być kanałem dystrybucji naszych produktów, głównie olejów silnikowych. Obecnie rezygnujemy z tego kanału dystrybucji — mówi Paweł Żuk, dyrektor generalny Shella w Polsce.
Transakcja została zawarta 31 maja. Shell sprzedał także autoserwisy w innych krajach.
Papierowe plany
To już kolejne przejęcie tej nielicznej sieci warsztatów samochodowych. Na początku października 2003 r. Shell stał się właścicielem 11 stacji naprawy samochodów, należących wcześniej do firmy Kwik-Fit Polska. Tak właśnie powstała sieć Shell Autoserv.
— Do 2008 r. zamierzamy zbudować sieć ponad 70 centrów serwisowych — mówił wtedy Graeme Robinson, ówczesny dyrektor zarządzający Shell Autoserv w Polsce.
Koncepcji tej nigdy nie udało się zrealizować. Być może to było główną przyczyną sprzedaży sieci. Paweł Żuk nie chce jednak tego komentować wprost.
— Trzynaście obiektów to oczywiście nie jest masa krytyczna, ale wyników sprzedanej spółki nie mogę ujawnić — komentuje szef polskiego Shella.
Niestety, ze względu na sezon urlopowy w firmie Feu Vert nikt nie był w stanie udzielić nam komentarza w sprawie transakcji.
Grupa Feu Vert zajmuje się sprzedażą części motoryzacyjnych oraz prowadzeniem sieci autoserwisów. Powstała we Francji 30 lat temu.
Europejska ekspansja
W 1990 r. firma rozpoczęła europejską ekspansję. Obecnie działa także w Hiszpanii, Polsce i Portugalii. We wszystkich czterech krajach Feu Vert dysponuje siecią ponad 400 centrów obsługi. W Polsce Francuzi mają dwie spółki: Feu Vert Polska i Feu Vert Car Service, zarządzające obecnie 20 punktami sprzedaży.