FT: Ceny ropy mogą wzrosnąć o 50 proc. do 2030 roku

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 03-11-2005, 08:50

Ceny ropy naftowej mogą wzrosnąć do 2030 roku o ok. 50 procent, jeśli Arabia Saudyjska nie zainwestuje w wydobycie tego surowca miliardów dolarów - pisze czwartkowy "Financial Times", powołując się na Międzynarodową Agencję Energii (IEA).

Ceny ropy naftowej mogą wzrosnąć do 2030 roku o ok. 50 procent, jeśli Arabia Saudyjska nie zainwestuje w wydobycie tego surowca miliardów dolarów - pisze czwartkowy "Financial Times", powołując się na Międzynarodową Agencję Energii (IEA).

Przedstawiciel IEA Fatih Birol wyjaśnił na łamach brytyjskiego dziennika, że wzrost popytu na paliwa w Chinach i Indiach może spowodować, iż Arabia Saudyjska nie zdoła dokonać inwestycji koniecznych do zapewnienia wydobycia ropy na odpowiednim poziomie.

"Problem nie tkwi w dostępności zasobów czy kapitału. Chcemy być pewni, że wzrost produkcji będzie wystarczająco wysoki i ciągły" - podkreślił Birol. Dodał, że konieczna jest do tego "polityczna wola".

Według "Financial Times", który powołuje się na ekspertów z saudyjskiego banku Samba Financial Group, Arabia Saudyjska planuje zainwestować 14 mld dolarów, aby doprowadzić do wzrostu wydobycia ropy z 11 mln baryłek dziennie do 12,5 mln w 2009 roku.

Zdaniem IEA, Arabia Saudyjska będzie musiała jednak niemalże podwoić obecne wydobycie, aby sprostać popytowi oczekiwanemu w 2030 roku.

"Financial Times" dodaje, że wiele krajów Bliskiego Wschodu obawia się, iż duże inwestycje i tym samym wzrost wydobycia surowców może prowadzić do wyczerpania się ich zasobów.

Patrycja Rojek

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane