AMREST: Umowa dotycząca zobowiązania do nabycia Sushi Shop Group SAS

opublikowano: 2018-07-25 00:55

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 41 / 2018
Data sporządzenia: 2018-07-25
Skrócona nazwa emitenta
AMREST
Temat
Umowa dotycząca zobowiązania do nabycia Sushi Shop Group SAS
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
AmRest Holdings SE (“AmRest”, „Spółka”) informuje o podpisaniu w dniu 24 lipca 2018 roku umowy pomiędzy AmRest oraz Panem Grégory Marciano, Naxicap Partners SA i pozostałymi sprzedającymi (razem “Sprzedający”) dotyczącej nieodwołalnego zobowiązania do nabycia przez AmRest 100% udziałów w Sushi Shop Group SAS (“Sushi Shop”, „Grupa”) („Umowa”).
Szacuje się, że cena nabycia wyniesie ok. 240 mln EUR (i zostanie skorygowana o saldo gotówki i zadłużenia), z czego równowartość 13 mln EUR ma być wypłacona Panom Grégory Marciano oraz Adrien de Schompré w akcjach Spółki. Dodatkowa kwota nieprzekraczająca 10 mln EUR (earn-out) zostanie zapłacona Sprzedającym pod warunkiem osiągnięcia przez Sushi Shop w roku 2018 wyników finansowych określonych w Umowie.
Sushi Shop jest operatorem wiodącej sieci restauracji kuchni japońskiej, liczącej 165 lokale, z których około jedna trzecia to restauracje prowadzone przez franczyzobiorców. Restauracje Sushi Shop obecne są we Francji (72 % całego biznesu) oraz w 11 innych krajach (w tym między innymi w Hiszpanii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwajcarii, we Włoszech). Model biznesowy Grupy opiera się głównie na kanale „dostawa” (55% sprzedaży) oraz „na wynos” (32% sprzedaży).
Intencją stron jest podpisanie w ciągu najbliższych tygodni Umowy Nabycia Udziałów w Sushi Shop oraz finalizacja transakcji w ciągu nadchodzących kilku miesięcy, co będzie uzależnione od konsultacji z radą pracowniczą Sushi Shop oraz uzyskania zgody właściwego organu antymonopolowego.
W roku fiskalnym 2017 sieć wygenerowała sprzedaż systemową na poziomie ok. EUR 202 mln. Szacowane skonsolidowane przychody Sushi Shop wyniosły około 130 mln EUR.
Przejęcie Sushi Shop wzbogaci portfel AmRest o renomowaną markę w bardzo atrakcyjnym dla AmRest segmencie sushi. Transakcja powinna także znacznie wzmocnić operacyjnie kanał „Delivery” w działalności Spółki.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






RB 41/2018 Agreement to acquire Sushi Shop Group SAS;AmRest Holdings SE
(“AmRest”, the “Company”) announces signing on July 24th, 2018 of an
Agreement between AmRest and Mr. Grégory Marciano, Naxicap Partners SA
and remaining sellers (jointly “Sellers”) setting forth AmRest’s
irrevocable commitment to purchase 100% shares in Sushi Shop Group SAS
(“Sushi Shop”, „Group”) (the “Agreement”).;The purchase price based on
Enterprise Value (on the cash-free and debt-free basis) will amount to
approx. EUR 240 million, of which an equivalent of EUR 13 million is to
be paid to Mr. Grégory Marciano and Mr. Adrien de Schompré in the
AmRest’s shares. Additionally, an amount of up to EUR 10 million
(earn-out) will be paid to the Sellers upon Sushi Shop reaching certain
financial KPI’s for 2018.;Sushi Shop is the operator of the leading
European chain of Japanese cuisine restaurants comprising of 165 stores,
of which about one third are restaurants run by franchisees. Upscale
Sushi Shop restaurants are present in France (72% of the entire
business) and in 11 other countries (including Spain, Belgium, Great
Britain, Germany, Switzerland, Italy). The Group's business model is
based mainly on the "delivery" (55% of sales) and "take-away" (32% of
sales) channels.;In 2017 fiscal year the network generated the system
sales of approx. EUR 202m. The consolidated revenues of Sushi Shop
amounted to ca. EUR 130m.;The parties of the Agreement intend to sign
the Share Purchase Agreement in the upcoming weeks and close the
transaction within the next couple of months, which will be a subject to
consultation with the workers council of Sushi Shop and obtaining
clearance by the relevant antitrust authorities.;The acquisition would
strengthen AmRest’s portfolio with a well-established proprietary brand
in sushi segment, a category highly attractive to AmRest’s business
model. The offer of Sushi Shop shall add substantial leverage on food
delivery platforms of the Group.;Legal act: Art. 17 Sec. 1 of Regulation
(EU) No 596/2014 of The European Parliament and of The Council of 16
April 2014 on market abuse (Market Abuse Regulation) and repealing
Directive 2003/6/EC of the European Parliament and of the Council and
Commission Directives 2003/124/EC, 2003/125/EC and 2004/72/EC


INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2018-07-25 Oksana Staniszewska Pełnomocnik Rady Dyrektorów
2018-07-25 Olgierd Danielewicz Pełnomocnik Rady Dyrektorów