1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO |
||||||||||||
|
Raport bieżący nr |
43 | / |
2025 |
|
|||||||
Data sporządzenia: |
2025-12-15 |
|||||||||||
Skrócona nazwa emitenta |
||||||||||||
TAURON POLSKA ENERGIA S.A. |
||||||||||||
Temat |
||||||||||||
Zmiana warunków emisji obligacji w ramach programu emisji obligacji długoterminowych |
||||||||||||
Podstawa prawna |
||||||||||||
Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia MAR – informacje poufne |
||||||||||||
Treść raportu: |
||||||||||||
W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 36/2013 z dnia 31 lipca 2013 r. TAURON Polska Energia S.A. („Emitent”, „Spółka”) informuje, iż w dniu 15 grudnia 2025 r. podpisane zostały aneksy („Aneksy”) do warunków emisji obligacji wyemitowanych w ramach programu emisji obligacji długoterminowych ustanowionego w dniu 31 lipca 2013 r. pomiędzy Emitentem a Bankiem Gospodarstwa Krajowego („BGK”). W ramach programu emisji obligacji długoterminowych Spółka wyemitowała w latach 2014-2016 obligacje o łącznej wartości nominalnej 1,7 mld zł, a jedynym obligatariuszem obligacji został BGK. Na mocy Aneksów dokonano zmiany warunków emisji obligacji w zakresie obniżenia marży wyemitowanych i niewykupionych obligacji oraz określenia terminów ich wykupu na lata 2028-2029. Wyemitowane i niewykupione serie obligacji o łącznej wartości 750 mln zł, których pierwotnie terminy wykupu przypadały w latach 2025-2029, zostaną wykupione w kwotach: 380 mln zł w dniu 20 grudnia 2028 r. oraz 370 mln zł w dniu 20 grudnia 2029 r. Zmiana warunków emisji obligacji nastąpiła na wniosek Emitenta w ramach optymalizacji warunków finansowania Grupy Kapitałowej Emitenta. |
||||||||||||
MESSAGE (ENGLISH VERSION) |
|||
|
|||
INFORMACJE O PODMIOCIE>>>
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ |
|||||
Data |
Imię i Nazwisko |
Stanowisko/Funkcja |
Podpis |
||
2025-12-15 |
Krzysztof Surma |
Wiceprezes Zarządu ds. Finansów |
|||
2025-12-15 |
Michał Orłowski |
Wiceprezes Zarządu ds. Zarządzania Majątkiem i Rozwoju |
|||