W II kwartale 2025 r. zysk netto Rainbow Tours wyniósł 25 mln zł i był o 57 proc. niższy niż w analogicznym okresie 2024 r. Zysk operacyjny skurczył się o 54 proc. do 33,2 mln zł, mimo że przychody wzrosły o 4,7 proc. do 928 mln zł.
Pogorszenie rentowności to przed wszystkim nadwyżki na rynku ofert imprez turystycznych, co skutkowało koniecznością dostosowania cen sprzedaży do poziomu popytu.
Po I półroczu zysk netto spółki wynosi 84,6 mln zl i jest o 13 Przychody sięgnęły 1,8 mld zł (+12 proc. r/r), a EBITDA spadła o 9,4 proc. do 116,2 mln zł.
Rentowność sprzedaży brutto dla I półrocza wyniosła 15,6 proc. wobec 17,9 proc. w I półroczu 2024. Rentowność netto spadła do 4,73 proc. z 5,99 proc. przed rokiem.
- W I kwartale osiągnęliśmy rekordowe wyniki, natomiast II kwartał przyniósł czasowe ochłodzenie, co widać w wynikach za I półrocze. Na szczęście od początku lipca widać zdecydowane ożywienie - mówi Maciej Szczechura, prezes Rainbow Tours, dodając, że wyniki za okres od lipca do września są najważniejsze dla całej branży turystycznej.
Wyniki spółki za III kwartał będą upublicznione pod koniec listopada.
Adrian Kowollik, analityk East Value Research, podkreśla, że wyniki za I półrocze były zgodne z jego oczekiwaniami.
- Rainbow nie podał jeszcze wyników za III kw., który jest kluczowy dla całej branży, więc nie należy popadać w pesymizm. Spodziewam się, że w tym roku spółka osiągnie zysk netto na poziomie ok. 230 mln zł. Wynik ten będzie słabszy o 17,5 proc. niż w 2024 r. Natomiast przychody operacyjne powinny się zwiększyć o ok. 10 proc. – mówi analityk East Value Research, dodając, że w kolejnych latach zysk netto będzie wynosił 200-250 mln zł. Jego rekomendacja dla akcji Rainbow nadal brzmi "kupuj".