IBM zmienia strategię

Grzegorz Wierzbicki
opublikowano: 2003-05-05 00:00

Firma IBM Polska, część amerykańskiego giganta IT, wprowadza w życie nową strategię „Business on demand” (e-biznes na żądanie). Ma to umożliwić klientom kompleksową integrację procesów biznesowych, zarówno w obrębie przedsiębiorstwa, jak i w związku ze współpracą z kluczowymi partnerami, dostawcami i klientami.

— E-biznes na żądanie po pierwsze jest reaktywny, zakłada szybką reakcję na nadciągające zmiany. W Polsce doradztwem w tym zakresie zajmuje się dział IBM BTO (Business Transformation Organization), który powstał w związku z przejęciem PricewaterhouseCoopers Consulting. Po drugie, pozwala na elastyczność, adaptację struktury kosztów i procesów biznesowych i zmniejszenie ryzyka oraz osiągnięcie jeszcze wyższej wydajności pod względem produktywności, kontroli kosztów, efektywności kapitałowej i przewidywalności finansowej. Po trzecie, jest skoncentrowany na głównych kompetencjach, pozwala różnicować zadania i zasoby, co wiąże się z korzystaniem ze zintegrowanych usług partnerów do zarządzania zadaniami, czyli outsourcingiem, zarówno infrastruktury informatycznej, jak i procesów biznesowych. Po czwarte, działa 24 godziny na dobę — wyjaśnia Grzegorz Tomasiak, dyrektor generalny IBM Polska.

Dodaje, że taki model wymaga zastosowania nowych systemów i procesów biznesowych, które są stabilne i zdolne do reakcji w czasie rzeczywistym.

— Firmy muszą być przygotowane na nieoczekiwane zmiany i zagrożenia bez względu na to, czy chodzi o wirusy komputerowe, pożary czy też o gwałtowny wzrost popytu — wyjaśnia Grzegorz Tomasiak.

IBM uzasadnia przyjęcie nowej strategii coraz większą liczbą firm zajmujących się e-biznesem, czyli udostępniających produkty i usługi drogą elektroniczną. Business on demand ma podnieść konkurencyjność IBM i pozwolić pozyskać klientów z nowych sektorów.

— Rolą firmy informatycznej takiej jak IBM jest nie tylko dostarczenie technologii, ale przede wszystkim wiedzy, np. o przekształcaniu procesów biznesowych i to uwzględniając specyfikę danej branży. Taką wiedzę posiada IBM Business Consulting Services. Mamy już w Polsce przykłady przedsiębiorstw różnych branż, które od pewnego czasu prezentują poważne podejście do tego tematu. Warto przytoczyć przykład Coca-Coli, która optymalizuje swoją infrastrukturę informatyczną, czy Fortis Banku i Polkomtelu, które integrują swoje środowiska w ramach infrastruktury IT — podsumowuje Grzegorz Tomasiak.

IBM Polska jest Gazelą Biznesu 2002.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface