Czytasz dzięki

ISCA/Cebr: koszt braku aktywności ruchowej Polaków to 2,2 mld EUR rocznie

opublikowano: 19-06-2015, 09:04

Całkowity roczny koszt ekonomiczny braku aktywności ruchowej Polaków wynosi ponad 2,2 mld euro, co stanowi równowartość 8,4% polskich wydatków na służbę zdrowia, wynika z raportu "Koszty ekonomiczne braku aktywności fizycznej w Europie" przygotowany przez ISCA/ Centre for Economics and Business Research.

"Wpływ braku aktywności ruchowej na występowalność czterech głównych chorób niezakaźnych w Polsce generuje rocznie bezpośrednie koszty dla służby zdrowia na poziomie 219 mln euro. Te zaburzenia zdrowotne mają również wpływ na gospodarkę, przez dodatkowe 1,3 mld euro kosztów pośrednich (odnoszących się do obliczonej ekonomicznej wartości utraty zdrowego życia, w wyniku choroby i przedwczesnej śmierci)" - czytamy w raporcie.

Nieaktywny styl życia silnie powiązany jest również z zaburzeniami zdrowia psychicznego. Raport szacuje, że związane z brakiem aktywności ruchowej zaburzenia depresyjne i lękowe skutkują utratą ok. 65 tys. "lat zdrowego życia", (jednostek DALY) rocznie w Polsce, co łączy się z kosztem ekonomicznym na poziomie 658 mln euro.

"Łącząc powyższe szacunki, osiągamy całkowity roczny koszt ekonomiczny wynoszący ponad 2,2 mld euro, co stanowi równowartość 8,4 % polskich wydatków na służbę zdrowia i jest to więcej niż pięciokrotność całego polskiego budżetu pomocy zagranicznej, lub trzykrotność szacowanych bezpośrednich wydatków polskiej służby zdrowia na choroby wywołane paleniem papierosów" - stwierdza raport.

Przedstawione obciążenie finansowe polskiego społeczeństwa można byłoby całkowicie zlikwidować, gdyby wszystkie nieaktywne ruchowo osoby wprowadziły do swojego trybu życia nowe nawyki, związane z wykonywaniem regularnych ćwiczeń ruchowych. Nawet zmiana polegająca na uaktywnieniu jednej piątej dotychczas nieaktywnych Polaków do rekomendowanego poziomu aktywności fizycznej, mogłaby przynieść korzyści finansowe w wysokości 435 mln euro, podkreślono w prezentacji.

ARC
To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane