Jak zapełnić pusty samolot lub hotel

MK
opublikowano: 12-03-2014, 00:00

Prawie co piąty (18 proc.) internauta w Polsce rezerwuje on-line noclegi lub kupuje w ten sposób bilety na przeloty i przejazdy.

Według ekspertów, wartość tego segmentu e-rynku w 2013 r. wyniosła 4,5 mld złotych, a w tym roku zwiększy się o kolejny miliard. Wśród przewoźników i hotelarzy panuje ostrzejsza konkurencja niż w wielu innych gałęziach gospodarki, co sprawia, że prześcigają się w wymyślaniu sposobów na przyciągnięcie klientów. Jednym z pomysłów jest sprzedaż usług przez internet. Standardem stało się umieszczanie ofert w serwisach zakupów grupowych czy reklam w mediach społecznościowych.

— Do niedawna jedyną możliwością sprzedania biletów na lot, który nie cieszył się dużym zainteresowaniem, było obniżenie cen. Dzięki e-commerce łatwiej trafić w potrzeby i upodobania konsumentów — mówi Scott Schade z Revenue Management Systems.

— Dziś króluje tzw. reklama osobista, która wykorzystuje analizę historycznych danych zakupowych gromadzonych przez linie lotnicze. Na tej podstawie wybiera się klientów, którzy podczas przeglądania stron internetowych zobaczą reklamy linii lotniczych lub touroperatora — dodaje Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.

Możliwości sieci doceniają również firmy gastronomiczne. Już 64 proc. Polaków zamawia jedzenie z dostawą do domu. W tej grupie przybywa osób, które wykorzystują do tego internet (38 proc.). Co ciekawe, najczęściej nie są to ludzie młodzi, lecz w wieku 35-44 lata — wynika z badania zrealizowanego przez instytut Homo Homini na zlecenie Foodpanda.pl. Światową potęgą usług turystycznych w sieci są Stany Zjednoczonych. Szacuje się je tam na 100 mld USD, przy czym 65 proc. tej kwoty pochodzi ze sprzedaży biletów lotniczych, a 19 proc. — z rezerwacji miejsc w hotelach.

4,5 mld zł Taka była wartość rynku e-commerce w 2013 r.

18 proc. Tylu internautów w Polsce rezerwuje noclegi i bilety w sieci.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane