Kompetencje przyszłości – balans w relacjach z ludźmi i technologią

Partnerem publikacji jest Credit Agricole
opublikowano: 2024-09-24 13:48

Komnetarz partnera konkusu Siła Przyciągania 202

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Tegorocznej edycji konkursu „Siła Przyciągania” towarzyszą gorące dyskusje o wykorzystaniu sztucznej inteligencji w pracy i jej wpływie na przyszłość pracowników. Jednocześnie wielopokoleniowe, pracujące hybrydowo organizacje ponownie zadają pytanie o to, jak budować relacje w zróżnicowanych zespołach.

Relacje to temat przewodni wielu projektów skierowanych do pracowników Credit Agricole w tym roku. Umiejętność i gotowość do współpracy w różnych rolach – ze współpracownikami i klientami, a także technologią, to nasz cel, w którym stawiamy na równowagę rozwoju i wykorzystywania kompetencji miękkich i cyfrowych.

Jak budujemy środowisko pracy, w którym relacje są ważne? Od pierwszych chwil pracy w organizacji wspiera nas „buddy” – pierwszy kontakt w istotnych sprawach i pierwsza istotna relacja w zespole. Każda z osób pracujących w Credit Agricole ma szansę poznać swoje mocne strony, identyfikując talenty Gallupa, i dowiedzieć się, jak współpracować z osobami korzystającymi z różnych talentów. Bardzo często nasze relacje w organizacji budujemy właśnie na ich podobieństwie lub komplementarności. Firmowa aplikacja MobilCA umożliwia nam na podzielenie się kudosami (pochwałami za określone osiągnięcie – red.), ale też na prośbę o informację zwrotną, dzięki czemu wiemy, jak odbierają nas inni. W zróżnicowanym wielopokoleniowym środowisku pracy relacje mogą być wyzwaniem – dlatego nasze liderki i liderzy oraz zespoły uczą się wykorzystywać na co dzień różne perspektywy w programach „Inclusive Leader” oraz „Inclusive Team”. W tym roku w trakcie wspólnych warsztatów nasi pracownicy wytypowali postawy i zachowania, które w największym stopniu pomagają nam budować relacje z klientami banku, jak i tymi wewnątrz organizacji. Promocja i wzmacnianie tych zachowań to nasz priorytet na kolejne lata.

Większość naszych pracowników postrzega możliwość wykorzystania sztucznej inteligencji zdecydowanie bardziej jako szansę na szybszą realizację zadań i większą produktywność niż utratę pracy. Wiedzę i umiejętności pracy z AI rozwijamy m.in. dzięki wydarzeniom edukacyjnym „AI Days”, w których wymieniamy się doświadczeniami naszych zespołów lub inspirujemy przykładami rozwiązań rynkowych. Rozwiązania z obszaru GenAI dają nam szansę na nowy rodzaj współpracy – z technologią, którą możemy traktować jak współpracownika wyspecjalizowanego w różnych rolach – np. analitycznej, krytycznej lub twórczej. Świetnym przykładem jest zwycięski projekt naszych pracowników w tegorocznym Hackathonie poświęconym rozwiązaniom AI w banku. Prototyp, który zostanie rozwinięty i wdrożony w naszej organizacji, pozwoli na analizę i modyfikację tworzonych materiałów komunikacyjnych w taki sposób, by były zgodne z zasadami prostej polszczyzny. GenAI zaproponuje nam zmiany w tekście dowolnego dokumentu tak, aby brzmiał bardziej „po ludzku”. Hackathon to kolejne rozwiązania skierowane do pracowników, którzy mają pomysł na wykorzystanie AI w pracy i chcą poeksperymentować ze swoimi prototypami w bezpiecznym środowisku technologicznym. Na co dzień zespoły mogą skorzystać również z pomocy Centrum Kompetencji AI, które wspiera wiedzą ekspercką pomysły na projekty wykorzystujące sztuczną inteligencję w biznesie. Nasi menedżerowie mogą skorzystać z programu „AI for Leaders”, w którym dowiadują się, jak zarządzać i rozwijać umiejętności korzystania z AI w ich zespołach i obszarach biznesowych.