Jak poinformował rzecznik Centralnego Sądu Rejonowego w Seulu, oferta firmy pokonała złożoną przez większego konkurenta Hyundai Merchant Marine, w wyniku czego w ręce KL trafią aktywa związane z dotychczasowym amerykańskim biznesem Hanjin.

Końcowe dokumenty sprzedaży mają być podpisane 21 listopada.
Sprzedaż oznacza początek rozpadu koncernu Hanjin, który trwałe załamanie w światowym handlu doprowadziło konieczności wdrażania rekordowo niskich stawek frachtowych, a to w efekcie do kumulowania się wielomilionowych strat i rosnącego długu. Przejęcie aktywów Hanjin oznacza wejście Korea Line w segment przewozów kontenerów i stanowić będzie poważne wyzwanie dla Hyundai Merchant Marine na bardzo popularnej trasie handlowej USA-Azja.
W poniedziałek Hanjin poinformował, że w III kwartale poniósł stratę operacyjną rzędu 309,4 mld wonów (263 mln USD) wobec 1,87 mld wonów straty w analogicznym okresie 2016 r. Słabo też wyglądają finanse Hyundai Merchant Marine, która wygenerowała stratę w kwocie 230,3 mld wonów.
Od zgłoszenia się do sądu w obronie przed wierzycielami, co miało miejsce 31 sierpnia 2016 r. flota Hanjin skurczyła się do zaledwie 14 statków, około 10 razy w porównaniu z „normalnymi czasami”.
W pierwszych sześciu miesiącach tego roku, udział Hanjin w handlu na trasach USA-Azja wynosił 7 proc. W całym 2015 r. firma przetransportowała 1,85 mln 20-stopowych kontenerów na tej trasie co stanowiło 50 proc. całości przewozów (4,62 mln).