LiveChat liczy zyski i chce się nimi podzielić

opublikowano: 27-11-2020, 07:29

Zarząd LiveChatu chce, by spółka wypłaciła zaliczkę na poczet dywidendy z zysku za rok obrotowy 2020/2021. Firma opublikowała wyniki za II kwartał i I półrocze.

Zaliczka miałaby wynieść 22,92 mln zł, a na jedną akcję przypadłoby 89 groszy.

Planowany dzień ustalenia prawa do zaliczki to 4 stycznia 2021, a jej wypłaty 11 stycznia 2021.

Wniosek zarządu musi zaakceptować rada nadzorcza.

Spółka opublikowała w czwartek 26 listopada wyniki za II kwartał roku obrotowego 2020/2021. Przychody w tym okresie wyniosły 43,1 mln zł i były o 62 proc. wyższe r/r, EBITDA zwiększyła się o 43 proc. do 26,2 mln zł, a zysk netto o 82 proc. do 25,6 mln zł.

Zyski były o około 9 proc. niższe od konsensu prognoz analityków, ankietowanych przez PAP.

Po I półroczu przychody wynoszą 85 mln zł (+36 proc. r/r), a zysk netto 46,4 mln zł (+49 proc.).

Wartość oszczędności podatkowej z tytułu skorzystania z ulgi IP Box wyniosła w I półroczu 6,2 mln zł. Równocześnie w samym II kwartale spółka odnotowała negatywny efekt rozliczenia wpływu różnic kursowych, który wyniósł 2,9 mln zł. W poprzednich kwartałach efekt ten nie występował, lub miał marginalne znaczenie i zarząd zakłada, że nie powtórzy się na podobną skalę w kolejnych okresach.

ARPU produktu LiveChat, liczone na podstawie miesięcznych powtarzalnych przychodów (monthly recurring revenue - MRR) rośnie od sierpnia 2019 r. W II kwartale 2020/21 ten wskaźnik wyniósł 111 USD wobec 93,8 USD przed rokiem.

“Wzrost ARPU produktu LiveChat to zasługa dosprzedaży do aktualnych partnerów, którzy intensywniej wykorzystują produkt i pozyskiwania większych klientów. Istotna była również zmiana modelu cenowego LiveChat na początku 2020 r.” - podała spółka.

Wzrost ARPU ChatBot (76,8 USD w II kwartale wobec 49,9 USD przed rokiem), to z kolei efekt wprowadzenia nowych planów abonamentowych w styczniu.

Liczba aktywnych i płacących klientów LiveChat na koniec września 2020 r. wyniosła 31306 wobec 28376 przed rokiem. W tym samym okresie liczba klientów ChatBot wzrosła do 1537 wobec 794 przed rokiem. Przychody wygenerowane przez ten produkt to2,84 mln zł w I połowie roku (+230 proc. r/r).

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane