Firma odzieżowa podwoi powierzchnię magazynową w Rumunii. To w tym kraju prowadzi największą po Polsce e-sprzedaż.
Pandemia koronawirusa i spowodowany przez nią skokowy wzrost zamówień internetowych zwiększył znaczenie tego kanału dla notowanego na GPW LPP i wymusił dodatkowe inwestycje, m.in. w logistykę. W tym miesiącu spółka zapowiedziała otwarcie magazynu w Rosji, na jej drugim pod względem wielkości rynku. Teraz ogłosiła inwestycję w Rumunii.
– To, jak dużo sprzedamy, jest dziś determinowane wydolnością logistyki. Dzięki tym ruchom jesteśmy w stanie sprawnie dostarczać paczki nawet w sytuacji dużych skoków sprzedaży. Im bliżej klienta jesteśmy, a posiadanie magazynu w regionie w tym zdecydowanie pomaga, tym szansa powodzenia rośnie – twierdzi Sylwester Dmytriwski, dyrektor regionalnych sieci logistycznych LPP.
Firma skończy w III kw. rozbudowę centrum fulfillmentowego pod Bukaresztem, otwartego w 2019 r. Podwoi jego powierzchnię do 42 tys. m kw. Magazyn pozwoli zaopatrywać przeszło 100 sklepów stacjonarnych w Rumunii i Bułgarii oraz internetowe zakupy w państwach ościennych. E-sprzedaż w drugim z tych krajów ruszy jeszcze w tym roku.
– Jednym z najszybciej rosnących w tej części kontynentu [Europie Południowo-Wschodniej – red.] rynków e-commerce jest właśnie Rumunia, która stała się drugim po Polsce krajem z największym udziałem w przychodach online naszej grupy. Mamy nadzieję, że ożywienie w tym kanale, widoczne szczególnie w Rumunii, utrzyma się, a podwojenie dotychczasowej powierzchni magazynowej jeszcze wzmocni ten trend – komentuje cytowany w komunikacie Sylwester Dmytriwski.
W 2019 r. Rumunia była piątym pod względem przychodów krajem dla LPP (376 mln zł), do czwartych Czech traciła 86 mln zł. W tym roku obrotowym wskoczyła na czwartą pozycję, z wynikiem 319 mln zł po trzech kwartałach.
– Rumuński rynek e-commerce, wart 5,6 mld EUR, rozpędzał się jeszcze na długo przed pandemią. W ubiegłym roku większość krajów w regionie uzyskała wzrosty od 15 do 25 proc., tymczasem Rumunia i Węgry przekroczyły próg 30 proc. Zmianom w kanale online towarzyszy rozbudowa infrastruktury drogowej, magazynowej oraz innych usług dla e-commerce. Trend zwiększania się liczby sprzedawców w sieci na pewno nie wyhamuje, bo obecnie zaledwie 10 proc. rynku handlowego działa w internecie – mówi Bogdan Colceriu, prezes rumuńskiej platformy fulfillmentowej Frisbo.
Po zakończeniu inwestycji w Rosji, w Rumunii oraz Brześciu Kujawskim (centrum o powierzchni 75 tys. m kw. warte 200 mln zł), LPP zwiększy powierzchnię magazynową o połowę, do 378 tys. m kw.
