McLaren idzie wbrew trendowi

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2018-11-14 12:50

Brytyjski producent supersamochodów, koncern McLaren Automotive nie dołącza do coraz szerszego grona firm, które w związku z brexitem i obawą o nieuporzadkowane wyjście Wielkiej Brytanii ze struktur Unii Europejskiej przenoszą się w całości, lub części na kontynet.

McLaren robi co innego, przynosi więcej pracy własnie na Wyspy, otwierając fabrykę komponentów z kompozytów w północnej Anglii.

McLaren przenosi część produkcji do Wielkiej Brytanii
fot. Bloomberg

Zespół występujący w Formule 1, przeniesie produkcję podwozia z włókna węglowego do nowej fabryki w pobliżu Sheffield, od dostawcy z Austrii. Decyzja została podjęta jeszcze przed referendum w sprawie opuszczenia Unii Europejskiej w 2016 r., ale z różnych przyczyn, plany zostały opóźnione.

McLaren zainwestował 50 mln funtów (65 mln USD) w zakład Yorkshire, tworząc drugą fabrykę w Wielkiej Brytanii obok linii produkcyjnej i centrum technicznego firmy w Woking, niedaleko Londynu, która jest także centrum dla motorsportu. Firma obok Ferrari jest czołowym teamem w F1.

Około 90 proc. produkcji McLarena jest wysyłanych na eksport, głównie do USA, UE, Chin i Japonii.

Zakład Sheffield osiągnie pełne moce produkcyjne na początku roku 2020, podnosząc średni udział każdego McLarena zbudowanego z części pochodzących z Wielkiej Brytanii z 50 proc. wartości do 58 proc