
Na początku lutego Netflix wprowadził miesięczną opłatę w wysokości 5,99 EUR dla użytkowników w Hiszpanii, którzy udostępnili swoje dane logowania innemu gospodarstwu domowemu. Amerykańska platforma streamingowa wdrożyła także środki techniczne wykrywające takie udostępnianie. Posunięcie to spowodowało spadek liczby użytkowników o ponad milion, z których dwie trzecie używało cudzego hasła, wynika z badań Kantara, opierających się na ankietach dotyczących domowych nawyków związanych z przesyłaniem strumieniowym.
Ponadto, jak możemy się dowiedzieć z badań firmy Kantar, anulowanie subskrypcji w pierwszym kwartale potroiło się w porównaniu z poprzednim okresem. Dodatkowo spośród wszystkich pozostałych abonentów Netflixa w Hiszpanii jedna dziesiąta stwierdziła, że planuje zrezygnować z subskrypcji w drugim kwartale.
Podobną opłatę przyjęto również w Portugalii, Kanadzie i Nowej Zelandii po wcześniejszym wprowadzeniu jej w kilku krajach Ameryki Łacińskiej.
Według Netflix ponad 100 milionów osób na całym świecie korzysta z kont, za które nie płaci.
W zeszłym tygodniu Netflix nie spełnił oczekiwań co do nowych subskrybentów w pierwszym kwartale. Jednak, zdaniem amerykańskiej firmy, plan ochrony haseł i tańsza wersja streamingowa z reklamami mają przyspieszyć ten wzrost w drugiej połowie 2023 roku.
