Artifex Mundi, notowany na GPW producent i wydawca gier wypracował w listopadzie 7,8 mln zł przychodów w stosunku do 8,2 mln zl w październiku i 2,5 mln zl w listopadzie 2022 r. Przychody z aplikacji Unsolved umożliwiającej graczom dostęp w formule free-to-play do części z najlepszych gier HOPA z portfela Artifex Mundi wyniosły 6,9 mln zł w porównaniu z 7,3 mln zl w październiku i 1,8 mln zł rok wcześniej.
Spółka osiągnęła w listopadzie rekordowe 4,6 mln zł tzw. pierwszej marży (przychodów pomniejszonych o koszty akwizycji graczy), czyli 140 proc. więcej niż przed rokiem oraz o 6 proc. więcej niż w rekordowym do tej pory październiku 2023 r.
Dynamiczny wzrost pierwszej marży jest konsekwencją m.in. sezonowego zmniejszenia wydatków na pozyskiwanie graczy (UA). Wydatki na ten cel w listopadzie 2023 r. wyniosły niespełna 3,2 mln zł, wobec niemal 3,9 mln zł w październiku i 0,6 mln zł przed rokiem. 17-procentowej redukcji inwestycji (m/m) w bazę graczy towarzyszyło tylko 5-procentowe zmniejszenie przychodów w porównaniu do sprzedaży z października tego roku.
Po 11 miesiącach 2023 r. przychody Artifex Mundi wyniosły 75,1 mln zł, ponad dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Przychody pomniejszone o koszty akwizycji graczy za 11 miesięcy 2023 r. wyniosły 36,8 mln zł, wobec 23,8 mln zł w okresie styczeń-listopad 2022 r.
Spółka uznaje miniony miesiąc za udany pod względem finansowym.
- Istotne ograniczenie wydatków na UA tylko w nieznacznym stopniu zmniejszyło średnie dzienne przychody z komercjalizacji Unsolved, a kluczowe KPI w tym okresie kształtują się na poziomie wyższym od zakładanych – mówi Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.
W jego ocenie także w grudniu należy spodziewać się niewielkiego spadku przychodów.
– Bazowy scenariusz zakłada nieznaczne ok. 5 proc. zmniejszenie sprzedaży miesiąc do miesiąca. Zakładamy, że w okresie przedświątecznym średnie wydatki na UA będą niższe od średniej z listopada, równocześnie zakładamy ich istotny wzrost począwszy od ostatniego tygodnia grudnia, wraz ze spadającymi CPI (cost per install - red.). Skala wydatków w całym miesiącu zależeć będzie m.in. od warunków rynkowych w ostatnich dniach roku - mówi prezes.
To, jak ukształtuje się pierwsza marża w grudniu, będzie zależeć od skali wydatków na pozyskiwanie graczy.
– Liczymy na istotny spadek CPI w ostatnim tygodniu roku, umożliwiający nam znaczące zwiększenie inwestycji w bazę graczy. Jeśli tak się stanie - pierwsza marża w grudniu może być niższa od listopadowej - informuje Przemysław Błaszczyk.