NWZ Biotonu uchwaliło split i emisję 1,7 mld akcji serii G

Internet Securities
opublikowano: 2006-05-29 08:41

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami nadzwyczajne walne zgromadzenie Biotonu zdecydowało o splicie akcji tej spółki w stosunku 1:5 oraz o emisji 1.697.408.406 akcji serii G po cenie emisyjnej 21 groszy za sztukę z prawem poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy, poinformował Bioton w komunikacie w weekend.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami nadzwyczajne walne zgromadzenie Biotonu zdecydowało o splicie akcji tej spółki w stosunku 1:5 oraz o emisji 1.697.408.406 akcji serii G po cenie emisyjnej 21 groszy za sztukę z prawem poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy, poinformował Bioton w komunikacie w weekend.

Wpływy z emisji akcji serii G wyniosą maksymalnie 356,5 mln zł. Środki z niej producent insuliny chce przeznaczyć na rozbudowę swoich zakładów w Polsce kosztem 65 mln zł, zakup fabryki w trakcie budowy w Indiach za 20 mln USD, sfinansowanie własnej fabryki form gotowych (produktu powstającego z substancji insuliny podczas jej dalszej obróbki) w Rosji (koszt tej inwestycji to także 20 mln USD), objęcie kontrolnego pakietu ukraińskiego producenta insuliny firmy Indar (za 30-50 mln zł), na budowę fabryki w Chinach (za 30 mln USD) oraz na cele związane z zakupem licencji, o których szczegółach spółka poinformuje później.

Dotychczasowym akcjonariuszom Biotonu będzie przysługiwało prawa poboru za jedną akcję posiadaną na koniec dnia prawa poboru akcjonariusz otrzyma prawo poboru do objęcia 1,8 akcji nowej emisji. Dzień prawa poboru został wyznaczony na 30 czerwca.

Bioton miał 8,61 mln zł skonsolidowanego zysku netto w pierwszym kwartale 2006 roku wobec 1,12 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 12,39 mln zł wobec 239 tys. zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 42,72 mln zł wobec 24,31 mln zł rok wcześniej.

Po wynikach za pierwszy kwartał spółka podtrzymała plan osiągnięcia w tym roku trzycyfrowego (w mln zł) zysku brutto, w czym ma pomóc przede wszystkim rozpoczęcie w drugim półroczu 2006 roku sprzedaży insuliny na nowych rynkach w Europie Środkowej i Wschodniej.

Bioton utrzymał również założenie zwiększenia udziału w polskim rynku insuliny do 28,0% na koniec 2006 roku. W marcu ten udział wynosił 20,6%. Średnioterminowym celem spółki pozostaje zdobycie 5% światowego rynku insuliny.