Orbis zakłada dalszy wzrost w 2016 r., ale bez zmiany polityki dywidendowej

ISBNews
opublikowano: 18-02-2016, 14:13

Bieżący rok będzie dla Orbisu okresem dalszego przyspieszenia, które nie oznacza jednak zmiany polityki dywidendowej, poinformował prezes Gilles Clavie.

"To był wspaniały rok [2015] i mamy nadzieję, że ten trend będzie kontynuowany w 2016 r. Ten rok to nadal będzie przyspieszanie. Nie można oczekiwać tak dużej skali zmian [jak w 2015 r.], ale jesteśmy gotowi na każdą dobrą okazję" - powiedział Clavie podczas konferencji prasowej.

Wobec zapowiadanego dalszego wzrostu spółka nie zamierza zmieniać polityki dywidendowej.

"Jest ona jasno określona i nie mamy intencji, by ją zmieniać" - podkreślił Clavie.

Wiceprezes Ireneusz Węgłowski podtrzymał, że w ciągu 30 miesięcy do grupy dołączy nie mniej niż 31 hoteli.

"Co najmniej 31, bo ciągle szukamy okazji. Oznacza to, że co miesiąc będzie nam przybywał 1 nowy hotel w formule asset light [tj. bez inwestycji w budynki] lub własny" - podkreślił.

Węgłowski przypomniał, że spośród 16 krajów, do których Orbis może wejść w świetle umowy z Accor, spółka obecna jest na razie w 9. Podczas rozmowy z dziennikarzami uzupełnił, że wśród 7 potencjalnych rynków Orbis jest najbliżej Serbii.

"Mierzymy raczej w Serbię, mamy tam już projekty, nad którymi pracujemy. Cały rejon Bałkanów jest ciekawy, ciągle jeszcze ryzykowny, ale przy dobrych partnerach, z którymi rozmawiamy, może się udać jeszcze kilka projektów w najbliższych latach" - powiedział.

Orbis jest na razie obecny w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii, Macedonii, Łotwie i na Litwie. Porozumienie z Accor pozwala na wejście do Słowenii, Chorwacji, Bośni, Serbii, Czarnogóry, Mołdawii i Estonii.

Orbis odnotował 181,55 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2015 r. wobec 89,2 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 262,73 mln zł w 2015 r. wobec 707,78 mln zł w 2014 r.

Przychód na jeden dostępny pokój (wskaźnik RevPAR) wzrósł w Grupie Orbis o 10,6% r/r 150,8 zł.

Pod względem ekspansji najistotniejszym wydarzeniem dla spółki w 2015 r. było przejęcie w styczniu hoteli AccorHotels w Europie Wschodniej oraz ich integracja z hotelami Grupy. W wyniku tej transakcji portfel hoteli powiększył się o 38 działających obiektów, a działalność Grupy objęła swoim zasięgiem sześć nowych państw: Bułgarię, Czechy, Macedonię, Rumunię, Słowację i Węgry.

Hotele grupy Orbis działają pod działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Na koniec 2015 roku sieć Grupy składała się z 108 hoteli, dysponujących około 18,8 tys. pokoi. Większość z nich (64 obiekty) funkcjonowało w Polsce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Orbis zakłada dalszy wzrost w 2016 r., ale bez zmiany polityki dywidendowej