Czytasz dzięki

PAIH: polska firma promująca ekologiczne rozwiązania budowlane z kontraktem w USA

  • PAP
opublikowano: 09-10-2020, 17:17

Firma SADDAR, producent ekologicznych elementów budowlanych, podpisała kontrakt z amerykańską siecią 350 hipermarketów budowlanych - poinformowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

Według ekspertów PAIH umowa otwiera przed firmą możliwości rozszerzenia oferty na amerykańskim rynku i zawarcie kolejnych kontraktów.

"Model gospodarki o obiegu zamkniętym, w który idealnie wpisuje się nasz rodzimy producent przyciąga coraz większą uwagę w Stanach Zjednoczonych. Sama Kalifornia, która przoduje w ekologicznych rozwiązaniach to piąta gospodarka światowa i tam właśnie będziemy starać się o nowe kontrakty dla polskiego producenta" - wskazał szef biura PAIH w Waszyngtonie Bartosz Szajda.

Pionierskie rozwiązanie produkcji ze specjalnie opracowanego przez SADDAR kompozytu na bazie surowca pochodzącego z recyklingu butelek PET jest dla Amerykanów atrakcyjne - podkreśla PAIH. Według danych McKinsey & Company tylko 28 proc. plastiku z opakowań i butelek jest w Stanach Zjednoczonych ponownie przetwarzane.

PAIH zwróciła uwagę, że kompozytowa ekokotwa, którą można zmielić i ponownie przetworzyć, to produkt oparty na zastrzeżonej konstrukcji i innowacyjnym w skali światowej pomyśle. "Dotychczasowa hegemonia producentów i dostawców kotw stalowych została przełamana autorskim rozwiązaniem polskiej firmy SADDAR z sukcesem podbijającej już Europę Zachodnią" - podkreśliła Agencja, która udzieliła firmie wsparcia we wprowadzeniu jej produktu do sieci amerykańskich hipermarketów budowlanych. Następnym krokiem ma być "zbudowanie wiedzy na rynku USA o zaletach polskiego produktu dla środowiska naturalnego".

Jak wyjaśnił Szajda, rozwiązania instalacyjne oferowane przez SADDAR mają zastosowanie m.in. jako elementy montażu ogrodzeń, drewnianej architektury ogrodowej czy w sektorze budowlanym. "Są to kotwy wbijane, wkręcane i przykręcane w niemal każdy rodzaj gruntu czy powierzchni. Na szeroką skalę używane są przy m.in. instalacji ogromnych farm fotowoltaicznych w USA" - wskazał. Zwrócił uwagę, że jest to produkt przyjazny środowisku - montowany bez użycia cementu, a w razie potrzeby instalacje można przenieść w inne miejsce bez uszczerbku dla środowiska.

Według Agencji w ciągu ostatnich dwóch lat polski producent zainwestował w badania i rozwój blisko 2 mln dol.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu, która wchodzi w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR), jest instytucją doradczą m.in. dla eksporterów i inwestorów. Działa w Polsce oraz poprzez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) na całym świecie.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane