Jak podkreślają specjaliści to zasługa nowej strategii spółki, koncentrując ej się na większej ofercie zdrowszych napojów i biznesie przekąsek.

Sprzedaż działu przekąsek Frito- Lays kontynuowała wzrost, rosnąc drugi kwartał z rzędu, zaś dział napojów gazowanych w drugim kwartale miał najmniejszy spadek sprzedaży od roku.
Przychody zrealizowana na północnoamerykańskim rynku w przypadku działu napojów spadły o około 1 proc. do 5,19 mld USD, ale okazały się wyższe od projekcji.
Z kolei sprzedaż netto ogółem zwiększyła się o 2,4 proc. do 16,09 mld USD. Zysk netto przypadający dla akcjonariuszy spółki zmniejszył się o 14 proc. do 1,82 mld USD w kwartale zakończonym 16 czerwca, głównie z powodu wyższych kosztów transportu i surowców.
Po wyłączeniu czynników o jednorazowym charakterze spółka zarobiła 1,61 USD na akcję, przebijając prognozy rynku na poziomie 1,52 USD.