Pokerowa rozgrywka o rynek słodyczy

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 01-10-2009, 06:31

Przejęcie Cadbury przez Kraft Foods diametralnie zmieni układ sił nad Wisłą. Z fuzji na Zachodzie powstanie nr 1 w  Polsce.

Takich emocji w branży spożywczej dawno już nie było. Notowany na nowojorskiej giełdzie Kraft Foods, który jest drugim co do wielkości koncernem spożywczym na świecie z rocznymi przychodami przekraczającymi 40 mld USD, przymierzył się do skokowego zwiększenia skali i zasięgu działania. W tym celu zaproponował niedawno zarządowi brytyjskiego Cadbury połączenie sił. I choć zarząd Cadbury odmówił, to jednak nie zniechęciło Krafta, który zadeklarował wolę kontynuacji dialogu w sprawie potencjalnej transakcji. Brytyjskie media dolewają cały czas oliwy do ognia spekulując m.in., że Amerykanie są gotowi zapłacić za akcje Cadbury nawet 11 mld funtów.

Skutki potencjalnego połączenia byłyby w naszym kraju mocno odczuwalne. Dzięki niemu na naszym rynku słodyczy narodziłby się zdecydowany lider. Jego siłę odczuliby w biznesie z pewnością nie tylko jego konkurenci, ale także firmy z sektora handlowo-dystrybucyjnego.

Jak po fuzji zmieniłby się nasz rynek? W których segmentach dominowałby nowy podmiot? Czy fuzja mogłaby wzbudzić obiekcje urzędu antymonopolowego? Czytaj w „Pulsie Biznesu”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane