Poradniki i poważne analizy kryzysu są najpopularniejsze wśród czytelników książek o tematyce biznesowej

opublikowano: 23-01-2012, 00:00

W Głównej Księgarni Naukowej im. Bolesława Prusa w Warszawie na topie są przede wszystkim książki dotyczące kryzysu. Najczęściej kupowaną pozycją z zakresu ekonomii, finansów i zarządzania w ostatnim półroczu było „O kwantach, rynkach i ekonomistach” Andrzeja Zawiślaka (eseje na temat m.in. ekonomii, mitów gospodarki rynkowej, ostatniego kryzysu). Drugą był „Świat do przeróbki” prof. Witolda Orłowskiego, w której stara się odpowiedzieć na pytanie, kiedy skończy się kryzys i jak będzie po nim wyglądał świat. Podium zamyka „Kapitalizm bez znieczulenia” Michela Hussona (też o kryzysie). Na czwartej pozycji znalazł się kolejny polski autor — prof. Witold Kieżun z książką „Drogi i bezdroża polskich przemian”, opisującej m.in. niesprawności gospodarcze Polski. Kolejna była „Wojna o pieniądz” chińskiego analityka Songa Hongbinga, który w historii Europy i Ameryki szuka początków obecnego kryzysu. A następna to „Ekonomia kryzysu” Nouriela Roubiniego i Stephena Mihma.

Edukacja handlowców

Zupełnie innych informacji szukają klienci Empiku. W salonach w całej Polsce przez ostatnie pół roku książką o tematyce biznesowej, która najlepiej się sprzedawała, był „Biznes po prostu” Leszka Czarneckiego. Autor opisuje m.in. tajniki przedsiębiorczości. Na drugim miejscu znalazła się „Getting Things Done” Davida Allena o systemie racjonalizacji zadań, a za nią „Winning znaczy zwyciężąć” Jacka i Suzy Welchów o przywództwie, szukaniu odpowiedniej dla siebie pracy, osiąganiu równowagi między życiem osobistym a zawodowym. Za nimi znalazł się „Coaching, czyli restauracja osobowości” Macieja Bennewicza (o tym, czym jest coaching, kiedy się przydaje, a kiedy jest niezbędny, a także o coachingowychtechnikach i ćwiczeniach). Bardzo popularne w Empikach są także książki Briana Tracy’ego, które znalazły się na kolejnych trzech pozycjach: „Psychologia sprzedaży” (rozwinięcie programu treningowego dla handlowców), „Przemiana” (jak osiągnąć satysfakcję w życiu zawodowym i prywatnym) i „Wędrówki z Gandalfem” (poradnik dla sprzedawców, napisany wraz z Robertem Kozakiem w formie opowieści o handlowcu). Za nimi znalazł się inny poradnik dla handlowców — „Skuteczna sprzedaż” Jeremiego Cassela i Toma Birda.

Bestsellerów ciąg dalszy

Oba nurty — poradnikowy i „kryzysowy” (ale z przewagą tego pierwszego) — reprezentują książki najpopularniejsze wśród klientów internetowej księgarni profinfo.pl. Na czele jest „Dobre przywództwo. Najlepsze praktyki polskich liderów biznesu” Dariusza Chełmińskiego, Aleksandra Drzewieckiego i Ewy Kubickiej — wywiady z 20 polskimi liderami (m.in. Marią Wiśniewską, Sławomirem Lachowskim, Maciejem Wituckim). Druga to „Ekonomia kryzysu” Roubiniego i Mihma, a trzecie „E-commerce, proste odpowiedzi na trudne pytania” Tomasza Karwatki i Dawida Sadulskiego (zbiór pytań i odpowiedzi zebranych wśród internautów interesujących się e-handlem). Za nimi są: „Marketing partyzancki w mediach społecznościowych. 126 narzędzi w walce o pozycję w Internecie” Shane’a Gibsona i Jay’a Conrada Levinsona, „Strategiczne zarządzanie marką” Kevina Kellera i „Powrót do rzeczywistości. Prześmiewcza książka o tym, jak przechytrzyć, prześcignąć i pokonać konkurencję” Guy’a Kawasakiego. W tym roku powodzeniem w tej księgarni cieszy się wydany niedawno „Marketing. Podręcznik europejski” Gary’ego Armstronga i Philipa Kotlera.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rafał Fabisiak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu