
Oczekiwania cenowe sprzedawców detalicznych zabawek w szczególności wzrosły znacząco w listopadzie, do 94,4 punktu, z 75,4 punktu w poprzednim miesiącu, wynika z ankiety przeprowadzonej przez instytut ekonomiczny Ifo.
Sprzedawcy detaliczni z żywnością, sklepy papiernicze, drogerie i producenci odzieży również osiągnęli powyżej 90 punktów na barometrze ankiety, podczas gdy przemysł papierniczy spadł na terytorium ujemne, co wskazuje, że planuje spadek cen sprzedaży.
Punkty wskazują procent firm, które zamierzają podwyższyć ceny ogółem; gdyby wszystkie badane firmy zamierzały podnieść ceny, bilans wyniósłby plus 100 punktów.
Ogólnie jednak handel detaliczny planuje mniej podwyżek cen, z indeksem na poziomie 50,6 punktu z 62,4 w zeszłym miesiącu, przekazał instytut Ifo, który nie pyta o kwotę planowanych zmian cen.
Sektor produkcyjny, a także usługodawcy i branża budowlana również rzadziej planują podwyżki cen w porównaniu z poprzednim miesiącem, podał instytut Ifo.